Według najnowszych danych mBanku najbardziej przedsiębiorczy są klienci z województwa mazowieckiego, małopolskiego i łódzkiego - to tam powstaje najwięcej nowych firm.
Z raportu „Aktywność Biznesowa Polaków”, przygotowanego w tym roku przez Dun & Bradstreet Poland wynika, że najwięcej nowych firm powstawało w województwie zachodniopomorskim, mazowieckim oraz pomorskim. Natomiast według najnowszych danych internetowego mBanku województwa mogące pochwalić się największą liczbą zakładanych działalności gospodarczych to: mazowieckie, małopolskie i łódzkie.Według Dun & Bradstreet Poland w województwie zachodniopomorskim na jedną firmę przypada 8,72 mieszkańców. Na Mazowszu z kolei zarejestrowanych jest 18 proc. spośród 3,4 mln wszystkich firm w kraju. Niemal co 9. mieszkaniec Mazowsza prowadzi własny biznes. Pierwszą trójkę najbardziej aktywnych zamykają mieszkańcy pomorskiego, gdzie jest 200 tys. firm, przy czym blisko 95 proc. z nich stanowią te z sektora MSP. Na każdą z nich przypada niemal 10. mieszkańców. Najmniejszą przedsiębiorczością wykazują się natomiast mieszkańcy wschodnich regionów Polski. W podkarpackim tylko co 16. mieszkaniec prowadzi własną działalność. W województwie lubelskim na jedną firmę przypada 15. mieszkańców, a w podlaskim nieco ponad 14,6.Nieco inaczej te dane wyglądają w mBanku. - Nasze statystyki wyraźnie pokazują, że najwięcej nowych firm zakładanych jest w województwie mazowieckim. Oczywiście największą aktywnością biznesową wykazują się mieszkańcy stolicy, ale również stosunkowo dużo biznesów powstaje w mniejszych miastach, takich jak Płock, Ostrołęka czy Radom - mówi Piotr Grala, ekspert ds. klientów firmowych mBanku.Na kolejnych miejscach znaleźli się klienci firmowi mBanku, otwierający działalność w województwie małopolskim, łódzkim, dolnośląskim oraz wielkopolskim. Liderzy raportu Dun & Bradstreet Poland – województwo zachodniopomorskie oraz pomorskie - w statystykach mBanku znaleźli się na szóstej i siódmej pozycji. Natomiast najmniej firm, podobnie jak w raporcie ogólnopolskim, klienci mBanku zakładają w województwach: podkarpackim, lubelskim oraz podlaskim.- Nie ukrywam, że pozytywnie zaskoczyła mnie tak duża liczba klientów województwa łódzkiego, którzy otwierają działalność gospodarczą. Dla porównania, w raporcie Dun & Bradstreet łódzkie znalazło się dopiero na dziewiątej pozycji. Tym bardziej cieszy mnie, że nasi klienci z tego regionu wykazują się dużą przedsiębiorczością - dodaje Grala.Uruchomiony w 2000 roku mBank jest dziś największym bankiem wirtualnym oraz trzecim największym bankiem detalicznym w Polsce, obsługującym 2,7 mln Klientów. Od lat marka mBanku pozostaje synonimem bankowości elektronicznej. W niezależnych badaniach i plebiscytach mBank regularnie zdobywa tytuł banku najchętniej polecanego przez Klientów w Polsce (m.in. Audyt Bankowości Detalicznej TNS Pentor za I kwartał 2011 r.). W roku 2011 mBank został także ogłoszony najbardziej przyjaznym bankiem internetowym w prestiżowym plebiscycie „Przyjazny Bank Newsweeka”.