W połowie listopada BRE Bank otworzy w Koszalinie pierwszy oddział, w którym połączona zostanie obsługa klientów detalicznych MultiBanku i korporacyjnych BRE. Koszalińska placówka to ostatnia, którą bank otwiera w ramach projektu rozbudowy sieci korporacyjnej.
W 2011 roku BRE intensywnie rozwijał sieć oddziałów korporacyjnych, aby być jak najbliżej lokalnego biznesu. Obecnie ma już 29 w pełni operacyjnych oddziałów i 19 biur korporacyjnych. Sieć MultiBanku to natomiast 136 oddziałów zlokalizowanych w całej Polsce. – Nasz biznes opiera się na relacjach i dlatego obok najwyższej jakości produktów i usług dbamy również o jak najlepszą znajomość specyfiki branż i lokalnych rynków naszych klientów – tłumaczy Przemysław Gdański, członek zarządu BRE Banku. – Oddział w Koszalinie jest jednak szczególny, łączymy w nim obsługę klientów detalicznych i korporacyjnych, to pierwsza tego typu placówka w naszym banku – dodaje.- Testujemy rozwiązanie, w ramach którego klient korporacyjny będzie obsługiwany w jednym miejscu także w zakresie finansów osobistych. Obecność doradcy MultiBanku w oddziale to gwarancja najwyższej jakości obsługi, potwierdzonej pierwszym miejscem w prestiżowym rankingu ""Przyjazny Bank Newsweeka"" – mówi odpowiedzialny za bankowość detaliczną członek zarządu BRE Banku, Jarosław Mastalerz.Projekt połączenia obsługi korporacyjnej i detalicznej, to przede wszystkim chęć zwiększenia efektywności oraz optymalizacji kosztów funkcjonowania oddziału. Znajdzie się tam wspólna przestrzeń obsługi klienta oraz sale na spotkania, a także przestrzeń infrastrukturalna. Co ważne, połączenie obsługi obu segmentów nie jest związane z redukcją zatrudnienia, pozwala natomiast na większą koncentrację zespołu oddziału na celach operacyjnych i obsłudze klientów.- W koszalińskim oddziale wspólna będzie część kasowa, gdzie klient może realizować transakcje gotówkowe, czy też skorzystać z bankomatu. Jednak za sprzedaż i relacje z klientami korporacyjnymi i detalicznymi odpowiedzialne będą odrębne zespoły – tłumaczy Przemysław Gdański. – Chęć ograniczenia kosztów funkcjonowania placówki nie jest jedynym celem projektu. Wielu naszych klientów korzysta jednocześnie z usług bankowości detalicznej oraz korporacyjnej. Teraz, będą mogli w jednym miejscu załatwić wszystkie sprawy związane z kontaktem z nami - dodaje .