mBank udostępnił bankową aplikację na iPada – pierwszą w całości przygotowaną z myślą o użytkownikach tabletu firmy Apple. Dostępna jest też nowa, transakcyjna aplikacja na iPhone’a. Dzięki nowemu oprogramowaniu wzrośnie liczba bankowych kont w komórce.
Klienci mBanku, będący użytkownikami urządzeń mobilnych Apple, otrzymali właśnie możliwość bezpłatnego korzystania ze specjalnej aplikacji na iPada i iPhone’a. Obie z nich umożliwiają wygodne korzystanie z serwisu transakcyjnego banku i jego najważniejszych funkcji.Oryginalnie dla iPada, w nowej wersji dla iPhone’aNarzędzie mBanku na iPada to pierwsza bankowa aplikacja transakcyjna w Polsce w całości zaprojektowana z myślą o tym urządzeniu, a więc uwzględniająca jego specyfikę.Do tej pory na rynku tworzono aplikacje transakcyjne na iPhone’a, które mogły być uruchamiane na iPadach i dostosowywały się do wyglądu ekranu tabletu, „rozciągając” widok. Mimo podobieństw, urządzenia te jednak różnią się między sobą pod względem funkcjonalnym. Dlatego zdecydowaliśmy się stworzyć osobną aplikację na iPada, wykorzystującą wszystkie jego możliwości, dzięki czemu użytkownik ma szybszy dostęp do informacji oraz ułatwioną nawigację po aplikacji – tłumaczy Paweł Kucharski, dyrektor banku ds. marketingu i rozwoju biznesu bankowości detalicznej, reprezentujący mBank.Jednocześnie bank wprowadził nowoczesną, transakcyjną aplikację dla użytkowników telefonów Apple, która zastąpiła wcześniejszą, informacyjną wersję oprogramowania.Aplikacje w pełni funkcjonalneZa pośrednictwem obu aplikacji dla iPada i iPhone’a można prosto i bezpiecznie pozyskać informacje o posiadanych produktach w mBanku i wykonać najważniejsze operacje, np. sprawdzić stan i historię rachunków, pobrać szczegóły dotyczące posiadanych kredytów, lokat i inwestycji, a także przelać pieniądze do zdefiniowanego odbiorcy, spłacić kartę kredytową lub doładować telefon komórkowy. W najbliższym czasie Klienci będą też mogli skorzystać z wyszukiwarki rabatów do kart płatniczych, notowań funduszy inwestycyjnych oraz kursów walut.Nowością jest możliwość personalizacji ekranu aplikacji w części transakcyjnej (dla aplikacji na iPhone). Dzięki temu Klient może oznaczyć jako ulubione trzy wybrane produkty mBanku, które będą wyświetlać się zaraz po zalogowaniu do rachunku. W menu aplikacji widoczne są także skróty do najczęściej wykonywanych operacji, co znacznie ułatwia korzystanie z konta przez komórkę.Aplikacje mBanku dla urządzeń firmy Apple przygotowano we współpracy z Centrum Technologii Mobilnych Mobiltek SA, firmą specjalizującą się w rozwiązaniach z zakresu bankowości mobilnej oraz mobilnych płatności.Liczba użytkowników bankowości mobilnej wzrośnieWedług badania Instytutu Homo Homini, przygotowanego w czerwcu na zlecenie mBanku, zaledwie 3,5 proc. polskich Klientów banków korzysta z usług bankowości mobilnej. Spośród nich największą grupę stanowią osoby korzystające z usług mBanku.Spodziewamy się, że dzięki udostępnieniu kolejnych narzędzi dla posiadaczy urządzeń mobilnych, liczb osób korzystających z konta w komórce jeszcze wzrośnie – prognozuje Paweł Kucharski z mBanku, powołując się na doświadczenia banku. Dla przykładu, po wprowadzeniu w czerwcu lekkiej wersji serwisu transakcyjnego, liczba odsłon stron mBanku, realizowana za pośrednictwem urządzeń mobilnych, wzrosła dwukrotnie. Tylko w sierpniu przeszło 700 tys. odwiedzin serwisu zostało wygenerowanych dzięki komórkom i tabletom, z czego dużą część stanowiły logowania z urządzeń mobilnych Apple – mówi Kucharski.Nowe aplikacje transakcyjne, umożliwiające korzystanie z usług mBanku wprost z iPadów i iPhone’ów, zostały wprowadzone w ramach strategii rozwoju usług bankowości mobilnej. Wcześniej w czerwcu Klienci zyskali dostęp do nowej wersji mBank Lajt – strony mobilnej, będącej lekką, uniwersalną wersją serwisu transakcyjnego, dostępną dla posiadaczy wszystkich urządzeń mobilnych (również przygotowaną we współpracy z firmą Mobiltek SA). W ramach planu, specjalne aplikacje banku powstaną także dla urządzeń z systemami Android i Windows.mBank jest otwartą platformą finansową dla Klientów indywidualnych i firmowych. Zapewnia dostęp do szerokiej oferty produktów bankowych, inwestycyjnych i ubezpieczeniowych. W ciągu przeszło 10. lat istnienia na rynku, otrzymał dziesiątki nagród i wyróżnień, w tym te najcenniejsze: m.in. tytuł „Złotego Banku2010” w plebiscycie Bankier.pl i Pay U, przyznawany przez internautów (luty 2011 r.), tytuł „Banku Najbliższego Klientowi” w rankingu „Dziennika Gazety Prawnej”, Expandera i CBM Indicator (grudzień 2010 r.) oraz przyznawane przez konsumentów „Godło Jakości Obsługi2010” (wrzesień 2010 r.)