Według danych mBanku i sklepu PocztaKwiatowa.pl, Polacy z okazji Dnia Matki coraz częściej kupują kwiaty w sieci. Z usługi korzystają przede wszystkim mieszkańcy dużych miast, ale i emigranci, którzy chętnie wysyłają mamom róże i tulipany.Przy okazji zbliżającego się Dnia Matki, eksperci mBanku sprawdzili, jakie prezenty cieszą się popularnością wśród Klientów kupujących w sklepach internetowych. Zakupy w sieci znacznie ułatwia posiadanie rachunku internetowego, dzięki któremu pieniądze do sklepu można przesłać w czasie rzeczywistym. Tego typu transakcje dostarczają również ciekawych wniosków.Dla mamy kwiatek…Z analizy wynika, że jednym z najczęściej wybieranych upominków dla mam jest tradycyjny bukiet kwiatów. Popularnością cieszą się również kosze słodkości oraz prezenty ze specjalnie wygrawerowaną dedykacją.Na brak klientów w okolicach Dnia Matki tradycyjnie nie mogą narzekać sklepy z kwiatami, w tym te działające w sieci. Dla przykładu, największa w Polsce kwiaciarnia internetowa – PocztaKwiatowa.pl – tradycyjnie już spodziewa się znacznie większego ruchu. Jak podaje sklep, 26 maja liczba zamówień wzrasta ponad 1,5-krotnie w porównaniu do liczby zamówień z całego miesiąca w zwykłym okresie.Prawidłowość tę potwierdza także mBank, współpracujący z internetowymi sklepami w ramach narzędzia do płatności internetowych: mTRANSFERu. Z analizy banku wynika, że w porównaniu do innych miesięcy w roku, w maju współpracujące z bankiem sklepy mogą pochwalić się ponad 2,5-krotnym wzrostem obrotów.Według PocztaKwiatowa.pl, zamawianie kwiatów on-line to usługa, z której chętniej korzystają mieszkańcy dużych miast, tj. Białegostoku, Gdańska, Krakowa, Poznania, Szczecina, Warszawy i Wrocławia. O swoich mamach nie zapominają także rodacy przebywający poza granicami kraju. Okazuje się, że w maju blisko 20 proc. odsłon strony internetowej kwiaciarni dokonywanych jest spoza Polski. Najczęściej prezenty swoim mamom przesyłają Polacy mieszkający w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Niemczech i Irlandii. Jak wiadomo, kraje te są częstym kierunkiem, wybieranym przez rodaków szukających pracy za granicą.Doręczanie kwiatów staje się coraz modniejsze. Jest też doskonałym sposobem na wręczenie bukietu ukochanej osobie nawet wtedy, gdy nie możemy zrobić tego osobiście, ponieważ mieszkamy w innym mieście czy nawet kraju – mówi Aneta Kowalska, marketing manager kwiaciarni PocztaKwiatowa.pl.Kocha nie kocha, czyli kwiaty na inne okazjeJednak internauci kwiaty ofiarowują nie tylko w maju. Tego typu podarunki cieszą się powodzeniem również w lutym i marcu, gdy kwiaty sprzedają się średnio o 35 proc. lepiej niż w innych miesiącach roku. Oba miesiące związane są z typowo „kwiatowymi” świętami, czyli Dniem Św. Walentego oraz Dniem Kobiet, stąd zwiększone zainteresowanie – tłumaczy Andrzej Chechliński, odpowiedzialny za rozwój usługi mTRANSFER w mBanku.W ogólnych statystykach dotyczących internetowych zakupów dokonywanych przez Klientów mBanku, maj pozostaje jednak miesiącem szczególnym. Kwiaty kupowane on-line to zdecydowany hit zakupów majowych, ale nie można zapominać, że jest to też okres komunijny, w którym triumfy święcą także e-sklepy oferujące sprzęt komputerowy i RTV – informuje Andrzej Chechliński z mBanku.W podobnym okresie ubiegłego roku (dane za maj 2011 r. nie są jeszcze dostępne) mBank zanotował 3-krotny wzrost liczby transakcji w porównaniu do średniej z całego roku.Oferowane przez mBank narzędzie do płatności internetowych, mTRANSFER, cieszy się coraz większą popularnością wśród Klientów sklepów internetowych. W 2010 r. Klienci dokonali za jego pośrednictwem ponad dwa razy więcej transakcji niż w roku poprzednim, wydając na zakupy on-line o 100 proc. więcej niż w 2009 r.mBank, będący częścią BRE Banku SA, jest otwartą platformą finansową dla Klientów indywidualnych i firmowych. Zapewnia dostęp do szerokiej oferty produktów bankowych, inwestycyjnych i ubezpieczeniowych. W ciągu przeszło 10. lat istnienia na rynku, otrzymał dziesiątki nagród i wyróżnień, w tym te najcenniejsze: m.in. tytuł „Złotego Banku 2010” w plebiscycie Bankier.pl i Pay U, przyznawany przez internautów (luty 2011 r.), tytuł „Banku Najbliższego Klientowi” w rankingu „Dziennika Gazety Prawnej”, Expandera i CBM Indicator (grudzień 2010 r.) oraz przyznawane przez konsumentów „Godło Jakości Obsługi 2010” (wrzesień 2010 r.).