Raporty makroekonomiczne, rekomendacje dla spółek giełdowych i informacje o bankowości – wszystko pod jednym adresem media.brebank.pl – to główny wyróżnik nowego, internetowego biura prasowego Grupy BRE. Biuro prasowe uruchamia także swój profil na portalu społecznościowym Facebook (facebook.com/brebank).Strona w nowej odsłonie daje łatwy i funkcjonalny dostęp do informacji o działaniach nie tylko BRE Banku, ale także wszystkich spółek zależnych. Jego zadaniem jest też ułatwienie kontaktu z ekspertami, którzy służą swoją wiedzą i komentarzem. W jednym miejscu gromadzone będą analizy ekonomistów, rekomendacje i raporty domu maklerskiego, a także materiały ze spółki leasingowej i faktoringowej czy z banku hipotecznego działających w Grupie. Projekt skierowany jest przede wszystkim do dziennikarzy oraz blogerów i profesjonalistów z branży finansowej, a także studentów uczelni wyższych na kierunkach finansowych.- Całkowicie przebudowaliśmy stronę biura prasowego Grupy BRE, tak aby było jak najbardziej praktyczne dla dziennikarzy. Jako pierwszy bank na rynku za pośrednictwem internetu przedstawiamy kilkudziesięciu ekspertów i umożliwiamy kontakt z nimi – mówi Piotr Rutkowski, pełniący obowiązki rzecznika prasowego BRE Banku. – Przeanalizowaliśmy jak dużo wartościowych treści powstaje wewnątrz Grupy. Naszym zdaniem mają one duży potencjał i mogą stanowić ciekawy materiał dla dziennikarzy, czy ekspertów z rynku finansowego. Dotychczas były one jednak rozsiane po kilku różnych stronach internetowych, a nowa witryna zmienia to – dodaje.Przy pracach nad nowym biurem prasowym szczególną uwagę zwracano także na hierarchizację informacji pod kątem ich ważności i aktualności. – Doskonale wiemy jak mało dziennikarze mają czasu, dlatego staraliśmy się dać im narzędzie nie tylko do kontaktu z bankiem, ale także do szybkiego i prostego odszukania prognoz makroekonomicznych, rekomendacji maklerskich czy raportów o rynku nieruchomości – podsumowuje Piotr Rutkowski.Razem z nową odsłoną na internetowej stronie korporacyjnej, biuro prasowe Grupy BRE uruchamia profil na Facebooku. – Zauważyliśmy, że w ostatnim czasie Facebook staje się coraz bardziej popularnym narzędziem komunikacji i wyszukiwania informacji. Nie możemy tego nie zauważyć. Nie tworzymy zatem profilu, by chwalić się dokonaniami banku, ale taki za pomocą którego przekazywać będziemy wiedzę naszych ekspertów dotyczącą ekonomii czy bankowości. – mówi Łukasz Myszka, z biura prasowego BRE Banku, koordynator projektu. – Postanowiliśmy założyć facebookowy profil, na łamach którego eksperci banku będą komentować aktualne wydarzenia czy rekomendować użytkownikom ciekawe treści i informacje pojawiające się w sieci. - dodaje.Projekt i koncepcja nowego biura prasowego Grupy BRE oraz profilu na Facebooku powstały przy współpracy z firmą doradztwa komunikacyjnego Clear Communication Group. Za techniczną stronę wdrożenia odpowiada netPR.pl.