Klienci mBanku, którzy za niezrealizowane zakupy zapłacili kartą, mogą liczyć na zwrot pieniędzy. Takie rozwiązanie może być pomocne na przykład w sytuacji bankructwa biura podróży.
Transakcje realizowane kartami są nie tylko wygodne, ale mogą również uchronić ich użytkowników przed stratami w sytuacji, gdy pomimo dokonania płatności, klient nie otrzymuje zamówionego towaru lub usługi. Klienci mBanku mają możliwość uzyskania zwrotu za niezrealizowane transakcje. Wszystko dzięki procedurze chargeback, która jest całkowicie bezpłatna.- Zakupy realizowane za pośrednictwem kart płatniczych należą do najbezpieczniejszych właśnie dlatego, że pozwalają na daleko posuniętą ochronę konsumenta. Chargeback, czyli tzw. obciążenie zwrotne, jest wymierną i realną ochroną, która sprawia, że kartami naprawdę warto się posługiwać - mówi Radosław Pałecz, Naczelnik Wydziału Reklamacji Kartowych MultiBanku i mBanku.Aby zgłosić wadliwą transakcję należy złożyć reklamację o niezrealizowaniu usługi oraz przedstawić dokument potwierdzający, że zdarzenie miało miejsce i podać przewidywaną datę dostarczenia towaru lub usługi. Dlatego przed zgłoszeniem do banku należy zwrócić się do sprzedawcy i uzyskać od niego odpowiedź, która będzie stanowiła podstawę do reklamacji transakcji w banku. Jeśli kontakt z firmą jest niemożliwy, np. z powodu bankructwa, można przedstawić pismo informujące o tym fakcie. Dalej sprawą zajmuje się bank we współpracy z organizacją płatniczą, warto jednak zachować wszelkie dokumenty związane ze sprawą, ponieważ mogą być one niezbędne do realizacji procesu.Jeśli punkt, w którym została dokonana płatność, nie może udowodnić, że usługa lub towar został dostarczony lub klient otrzymał rekompensatę, reklamacja zostaje uznana, a klient otrzymuje zwrot pobranych środków.
Tego typu ochroną objęte są wszystkie transakcje kartowe, zarówno realizowane bezgotówkowo, dokonywane w punktach handlowo-usługowych, jak i przez internet z użyciem kodu CVV (ochrona nie dotyczy przelewów realizowanych z kart kredytowych).Dodatkowych informacji udzielają operatorzy mLinii pod numerem telefonu: 801 300 800 lub 42 6 300 800.Uruchomiony w 2000 roku mBank jest dziś największym bankiem wirtualnym oraz trzecim największym bankiem detalicznym w Polsce, obsługującym blisko 2,8 mln klientów. Od lat marka mBanku pozostaje synonimem bankowości elektronicznej. W niezależnych badaniach i plebiscytach mBank regularnie zdobywa tytuł banku najchętniej polecanego przez klientów w Polsce. W roku 2011 został ogłoszony najbardziej przyjaznym bankiem internetowym w prestiżowym plebiscycie „Przyjazny Bank Newsweeka”. Otrzymał też tytuł „Złotego Banku 2011” w plebiscycie „Złoty Bankier”.
Tego typu ochroną objęte są wszystkie transakcje kartowe, zarówno realizowane bezgotówkowo, dokonywane w punktach handlowo-usługowych, jak i przez internet z użyciem kodu CVV (ochrona nie dotyczy przelewów realizowanych z kart kredytowych).Dodatkowych informacji udzielają operatorzy mLinii pod numerem telefonu: 801 300 800 lub 42 6 300 800.Uruchomiony w 2000 roku mBank jest dziś największym bankiem wirtualnym oraz trzecim największym bankiem detalicznym w Polsce, obsługującym blisko 2,8 mln klientów. Od lat marka mBanku pozostaje synonimem bankowości elektronicznej. W niezależnych badaniach i plebiscytach mBank regularnie zdobywa tytuł banku najchętniej polecanego przez klientów w Polsce. W roku 2011 został ogłoszony najbardziej przyjaznym bankiem internetowym w prestiżowym plebiscycie „Przyjazny Bank Newsweeka”. Otrzymał też tytuł „Złotego Banku 2011” w plebiscycie „Złoty Bankier”.