206,5 mln zł zysku netto – najlepszy wynik kwartalny od dwóch lat. Rekordowe przychody z działalności powtarzalnej. Znaczący spadek poziomu zawiązanych rezerw. Sukces w akwizycji: ponad 80,3 tys. nowych klientów detalicznych i 100 korporacyjnych netto.
Wzrost dochodowości
W III kwartale 2010 r. osiągnęliśmy przychody w wysokości 825,1 mln zł, czyli o 7,7 proc. więcej niż w II kwartale i aż o 13,9 proc. więcej niż rok temu. Zanotowaliśmy także rekordowe dochody z działalności powtarzalnej, które wyniosły 795 mln zł, co oznacza wzrost kwartalny o 6 procent – mówi Wiesław Thor, wiceprezes BRE Banku. Na taki wynik wpłynął przede wszystkim lepszy o 10,3 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału wynik odsetkowy (wyniósł 481 mln zł).
Z kolei wynik z opłat i prowizji, na skutek większej sprzedaży produktów, wzrósł w ciągu kwartału o 15,5 proc. i wyniósł 199,2 mln zł. Dzięki znaczącemu wzrostowi przychodów, wskaźnik kosztów do dochodów po trzech kwartałach 2010 r. poprawił się i wyniósł 51 proc. Na dobry wynik BRE wpłynął również znaczący spadek poziomu zawiązanych rezerw (o 37 proc. mniej niż w poprzednim kwartale) – to zasługa poprawy sytuacji makroekonomicznej, którą coraz wyraźniej odczuwają nasi klienci.
Sukcesy w akwizycji klientów
W III kwartale bankowość detaliczna BRE pozyskała ponad 80 tys. nowych klientów, w sumie od początku roku ponad 311 tys. osób postanowiło powierzyć swoje finanse mBankowi i MultiBankowi– mówi Wiesław Thor. Wszystko wskazuje więc na to, że zakładany poziom 4 mln obsługiwanych klientów zostanie osiągnięty wcześniej niż w 2012 roku.
Klienci doceniają wysoki poziom usług, czego dowodem jest m. in. przyznanie Godła Jakości Obsługi 2010 obu markom detalicznym BRE.
Konsekwentnie wprowadzamy również innowacyjne rozwiązania, w tym kwartale uwagę zwracają nowe funkcjonalności systemu mTRANSFER i wprowadzenie bezstykowych kart Visa Paywave– dodaje Thor.
Zarówno pozyskanie nowych klientów, jak i zwiększony cross-selling wśród obecnych, bardzo wyraźnie wpłynęły na poziom sprzedaży nowych kredytów detalicznych, zwłaszcza poza-hipotecznych (8 proc wzrost sprzedaży w ujęciu kwartalnym).
Również pion bankowości korporacyjnej może pochwalić się sukcesami w akwizycji. W samym tylko III kwartale liczba obsługiwanych firm zwiększyła się o 100 netto i wynosi już 13 126, co jest najwyższym wynikiem w historii.
Istotny wpływ na wynik BRE Banku miały zyski wypracowane przez spółki zależne. W III kwartale 2010 r. zarobiły łącznie 76,4 mln zł brutto, wobec 62,6 mln zł rok wcześniej. Wyniki w porównaniu do poprzedniego roku poprawiły między innymi BRE Leasing, BRE Bank Hipoteczny, BRE Ubezpieczenia i BRE Wealth Management.
W III kwartale 2010 r. osiągnęliśmy przychody w wysokości 825,1 mln zł, czyli o 7,7 proc. więcej niż w II kwartale i aż o 13,9 proc. więcej niż rok temu. Zanotowaliśmy także rekordowe dochody z działalności powtarzalnej, które wyniosły 795 mln zł, co oznacza wzrost kwartalny o 6 procent – mówi Wiesław Thor, wiceprezes BRE Banku. Na taki wynik wpłynął przede wszystkim lepszy o 10,3 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału wynik odsetkowy (wyniósł 481 mln zł).
Z kolei wynik z opłat i prowizji, na skutek większej sprzedaży produktów, wzrósł w ciągu kwartału o 15,5 proc. i wyniósł 199,2 mln zł. Dzięki znaczącemu wzrostowi przychodów, wskaźnik kosztów do dochodów po trzech kwartałach 2010 r. poprawił się i wyniósł 51 proc. Na dobry wynik BRE wpłynął również znaczący spadek poziomu zawiązanych rezerw (o 37 proc. mniej niż w poprzednim kwartale) – to zasługa poprawy sytuacji makroekonomicznej, którą coraz wyraźniej odczuwają nasi klienci.
Sukcesy w akwizycji klientów
W III kwartale bankowość detaliczna BRE pozyskała ponad 80 tys. nowych klientów, w sumie od początku roku ponad 311 tys. osób postanowiło powierzyć swoje finanse mBankowi i MultiBankowi– mówi Wiesław Thor. Wszystko wskazuje więc na to, że zakładany poziom 4 mln obsługiwanych klientów zostanie osiągnięty wcześniej niż w 2012 roku.
Klienci doceniają wysoki poziom usług, czego dowodem jest m. in. przyznanie Godła Jakości Obsługi 2010 obu markom detalicznym BRE.
Konsekwentnie wprowadzamy również innowacyjne rozwiązania, w tym kwartale uwagę zwracają nowe funkcjonalności systemu mTRANSFER i wprowadzenie bezstykowych kart Visa Paywave– dodaje Thor.
Zarówno pozyskanie nowych klientów, jak i zwiększony cross-selling wśród obecnych, bardzo wyraźnie wpłynęły na poziom sprzedaży nowych kredytów detalicznych, zwłaszcza poza-hipotecznych (8 proc wzrost sprzedaży w ujęciu kwartalnym).
Również pion bankowości korporacyjnej może pochwalić się sukcesami w akwizycji. W samym tylko III kwartale liczba obsługiwanych firm zwiększyła się o 100 netto i wynosi już 13 126, co jest najwyższym wynikiem w historii.
Istotny wpływ na wynik BRE Banku miały zyski wypracowane przez spółki zależne. W III kwartale 2010 r. zarobiły łącznie 76,4 mln zł brutto, wobec 62,6 mln zł rok wcześniej. Wyniki w porównaniu do poprzedniego roku poprawiły między innymi BRE Leasing, BRE Bank Hipoteczny, BRE Ubezpieczenia i BRE Wealth Management.