Jeszcze łatwiej przeniesiesz rachunek do mBanku
Copy

Kopiuj tekst

Jeszcze łatwiej przeniesiesz rachunek do mBanku

mBank wprowadził kolejne rozwiązania dla osób zmieniających rachunek bankowy. Od nowego roku zmiana banku jest jeszcze prostsza.

Z początkiem stycznia 2010 r. weszła w życie rekomendacja Związku Banków Polskich, określająca dobre praktyki w zakresie przenoszenia rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych. Dzięki niej Klienci indywidualni mogą liczyć na pomoc banków przy zmianie kont. Od 1 stycznia br. pełne wsparcie gwarantuje swoim Klientom także internetowy mBank, który uzupełnił pakiet rozwiązań związanych ze zmianą rachunku (wprowadzony jeszcze w 2009 r.).

Aby przenieść rachunek do mBanku wystarczy wypełnić specjalny formularz i przekazać go do Banku za pośrednictwem internetu (na www.mBank.pl), mLinii (pod numerem 0 801 300 800) lub tradycyjnej poczty. W dokumencie należy określić m.in. zakres przenoszonych usług z dotychczas prowadzonego konta.

W czym pomoże mBank?
W ramach procesu przeniesienia mBank ustawi nowy rachunek Klienta, uzupełniając go o listę zleceń stałych i poleceń zapłaty wykorzystywanych w ramach wcześniejszego konta.

Pomoże zamknąć stare konto.
W imieniu Klienta poinformuje o nowym numerze rachunku Urząd Skarbowy, ZUS, pracodawcę i inne wskazane instytucje.

Wszystkie czynności będą realizowane przez Bank na wniosek Klientów. Dodatkowo dla ich wygody uruchomiono specjalny serwis telefoniczny w ramach mLinii
, gdzie konsultanci informują o etapach przeniesienia rachunku (dostępny pod numerem 42 664 74 78).

Jak mBank pomagał do tej pory?
Wprowadzony proces nie jest jedynym, ułatwiającym uruchomienie rachunku w mBanku. Jeszcze w listopadzie 2009 r. Klienci otrzymali możliwość samodzielnego importowania list odbiorców i zleceń stałych za pośrednictwem systemu transakcyjnego (dane można wprowadzić np. na podstawie historii rachunku prowadzonego w innym banku).

Do przeniesienia rachunku mBank zachęcał także w czerwcu ub.r. prowadząc akcję ROR-Off. Także wtedy Klienci przenoszący się z innych banków otrzymywali wsparcie konsultantów infolinii oraz... możliwość wzięcia udziału w niecodziennym konkursie. Należało w sposób zabawny pokazać, w jaki sposób można zerwać z dotychczasowym bankiem. Klienci przesyłali filmy, zdjęcia i listy pożegnalne, a do najbardziej kreatywnych trafiły atrakcyjne nagrody.

Jakie założenia przyjął mBank przy tworzeniu procesu? - wypowiedź
Zasady związane z przenoszeniem rachunków, rekomendowane przez Związek Banków Polskich, dotyczą wszystkich banków. Od początku zakładaliśmy jednak, że mimo tej obligatoryjności proces można przygotować w taki sposób, aby był jak najbardziej przyjazny dla Klientów. Dlatego zdecydowaliśmy się udostępnić wygodny formularz w internecie oraz zaproponować pomoc asystentów na infolinii.

Zakładam, że z możliwości przeniesienia rachunku przy wsparciu banków mogą korzystać osoby niezadowolone z wysokości opłat i prowizji pobieranych za dotychczasowy rachunek. Liczymy, że skorzystają one z oferty banków, w których najważniejsze usługi są zawsze bezpłatne - tak jak w mBanku.

Warto zaznaczyć, że w naszym przypadku istotna jest nie tylko kwestia braku opłat. Klienci zwracają bowiem uwagę również na takie elementy, jak funkcjonalność serwisu transakcyjnego oraz parametry oferty kredytowej i inwestycyjnej. Wszystkie te elementy decydują o tym, że jesteśmy bankiem pierwszego wyboru dla większości z ponad 2 mln naszych Klientów. Ważne jest także to, że według badania CBM Indicator mBank jest najczęściej polecanym bankiem przez Klientów w Polsce - Jacek Iljin, dyrektor biura sprzedaży produktów podstawowych mBanku.

mBank, będący częścią BRE Banku SA, jest otwartą platformą finansową dla Klientów indywidualnych i firmowych. Od ponad dziewięciu lat zapewnia dostęp do szerokiej oferty produktów bankowych, inwestycyjnych i ubezpieczeniowych. mBank proponuje także usługi telekomunikacyjne wirtualnego operatora komórkowego - mBank mobile. Z oferty mBanku korzysta już ponad 2,2 mln Klientów. Ich przedstawiciele, regularnie wybierani do mRady, wraz z użytkownikami forum mBanku i bloga, tworzą mSpołeczność, pomagającą bankowi w doskonaleniu oferty.
Powiązane artykuły
Nowość w aplikacji mBanku: proste skanowanie danych do przelewu

W najnowszej wersji aplikacji klienci będą mogli skorzystać z opcji prostego skanowania danych do przelewu. Zamiast mozolnie przepisywać cyfry czy adres odbiorcy przelewu, wystarczy nakierować kamerę telefonu i… gotowe!
Nowość w mBanku: debetówka z wieloma walutami bez kosztów 

Płacenie za granicą będzie jeszcze prostsze dzięki nowej usłudze, którą mBank przedstawi klientom w listopadzie. Każdy klient, który ma w portfelu zwykłą kartę Visa, będzie mógł bezpłatnie włączyć usługę wielowalutową. Na początek będzie ona działać dla czterech walut: E
Matematyka jest wszędzie! Ponad 100 tys. zamówień książki mFundacji

Fundacja mBanku wydała i przekazała rodzicom w całej Polsce przełomową książkę „Matematyka jest wszędzie”. Właśnie zakończyła się trzecia, ostatnia edycja akcji, w której można było zamówić dla siebie jej bezpłatny egzemplarz. We wszystkich edycjach w 2018 roku książkę z
Allegro wprowadza nową ofertę kredytu dla firm i wspiera rozwój polskiej przedsiębiorczości

Allegro, we współpracy z mBankiem wprowadza dwie nowe metody finansowania dla firm handlujących w serwisie: pożyczkę gotówkową oraz kredyt w rachunku bieżącym. Rozwiązanie stworzone jest z myślą o internetowych mikroprzedsiębiorcach, którzy chcą rozwijać swój biznes dzięki szybkiemu dostępowi do dodatkowych środków. Decyzja kredytowa dostępna jest już w 3 minuty od wysłania wniosku. Wysokość finansowania dopasowana jest do wielkości sprzedaży na Allegro. Dzięki temu do skorzystania z kredytu nie są potrzebne żadne dodatkowe dokumenty. Wystarczy prosty wniosek online dostępny na platformie Allegro.