mBank wprowadził kolejne rozwiązania dla osób zmieniających rachunek bankowy. Od nowego roku zmiana banku jest jeszcze prostsza.
Z początkiem stycznia 2010 r. weszła w życie rekomendacja Związku Banków Polskich, określająca dobre praktyki w zakresie przenoszenia rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych. Dzięki niej Klienci indywidualni mogą liczyć na pomoc banków przy zmianie kont. Od 1 stycznia br. pełne wsparcie gwarantuje swoim Klientom także internetowy mBank, który uzupełnił pakiet rozwiązań związanych ze zmianą rachunku (wprowadzony jeszcze w 2009 r.).
Aby przenieść rachunek do mBanku wystarczy wypełnić specjalny formularz i przekazać go do Banku za pośrednictwem internetu (na www.mBank.pl), mLinii (pod numerem 0 801 300 800) lub tradycyjnej poczty. W dokumencie należy określić m.in. zakres przenoszonych usług z dotychczas prowadzonego konta.
W czym pomoże mBank?
W ramach procesu przeniesienia mBank ustawi nowy rachunek Klienta, uzupełniając go o listę zleceń stałych i poleceń zapłaty wykorzystywanych w ramach wcześniejszego konta.
Pomoże zamknąć stare konto.
W imieniu Klienta poinformuje o nowym numerze rachunku Urząd Skarbowy, ZUS, pracodawcę i inne wskazane instytucje.
Wszystkie czynności będą realizowane przez Bank na wniosek Klientów. Dodatkowo dla ich wygody uruchomiono specjalny serwis telefoniczny w ramach mLinii
, gdzie konsultanci informują o etapach przeniesienia rachunku (dostępny pod numerem 42 664 74 78).
Jak mBank pomagał do tej pory?
Wprowadzony proces nie jest jedynym, ułatwiającym uruchomienie rachunku w mBanku. Jeszcze w listopadzie 2009 r. Klienci otrzymali możliwość samodzielnego importowania list odbiorców i zleceń stałych za pośrednictwem systemu transakcyjnego (dane można wprowadzić np. na podstawie historii rachunku prowadzonego w innym banku).
Do przeniesienia rachunku mBank zachęcał także w czerwcu ub.r. prowadząc akcję ROR-Off. Także wtedy Klienci przenoszący się z innych banków otrzymywali wsparcie konsultantów infolinii oraz... możliwość wzięcia udziału w niecodziennym konkursie. Należało w sposób zabawny pokazać, w jaki sposób można zerwać z dotychczasowym bankiem. Klienci przesyłali filmy, zdjęcia i listy pożegnalne, a do najbardziej kreatywnych trafiły atrakcyjne nagrody.
Jakie założenia przyjął mBank przy tworzeniu procesu? - wypowiedź
Zasady związane z przenoszeniem rachunków, rekomendowane przez Związek Banków Polskich, dotyczą wszystkich banków. Od początku zakładaliśmy jednak, że mimo tej obligatoryjności proces można przygotować w taki sposób, aby był jak najbardziej przyjazny dla Klientów. Dlatego zdecydowaliśmy się udostępnić wygodny formularz w internecie oraz zaproponować pomoc asystentów na infolinii.
Zakładam, że z możliwości przeniesienia rachunku przy wsparciu banków mogą korzystać osoby niezadowolone z wysokości opłat i prowizji pobieranych za dotychczasowy rachunek. Liczymy, że skorzystają one z oferty banków, w których najważniejsze usługi są zawsze bezpłatne - tak jak w mBanku.
Warto zaznaczyć, że w naszym przypadku istotna jest nie tylko kwestia braku opłat. Klienci zwracają bowiem uwagę również na takie elementy, jak funkcjonalność serwisu transakcyjnego oraz parametry oferty kredytowej i inwestycyjnej. Wszystkie te elementy decydują o tym, że jesteśmy bankiem pierwszego wyboru dla większości z ponad 2 mln naszych Klientów. Ważne jest także to, że według badania CBM Indicator mBank jest najczęściej polecanym bankiem przez Klientów w Polsce - Jacek Iljin, dyrektor biura sprzedaży produktów podstawowych mBanku.
mBank, będący częścią BRE Banku SA, jest otwartą platformą finansową dla Klientów indywidualnych i firmowych. Od ponad dziewięciu lat zapewnia dostęp do szerokiej oferty produktów bankowych, inwestycyjnych i ubezpieczeniowych. mBank proponuje także usługi telekomunikacyjne wirtualnego operatora komórkowego - mBank mobile. Z oferty mBanku korzysta już ponad 2,2 mln Klientów. Ich przedstawiciele, regularnie wybierani do mRady, wraz z użytkownikami forum mBanku i bloga, tworzą mSpołeczność, pomagającą bankowi w doskonaleniu oferty.
Aby przenieść rachunek do mBanku wystarczy wypełnić specjalny formularz i przekazać go do Banku za pośrednictwem internetu (na www.mBank.pl), mLinii (pod numerem 0 801 300 800) lub tradycyjnej poczty. W dokumencie należy określić m.in. zakres przenoszonych usług z dotychczas prowadzonego konta.
W czym pomoże mBank?
W ramach procesu przeniesienia mBank ustawi nowy rachunek Klienta, uzupełniając go o listę zleceń stałych i poleceń zapłaty wykorzystywanych w ramach wcześniejszego konta.
Pomoże zamknąć stare konto.
W imieniu Klienta poinformuje o nowym numerze rachunku Urząd Skarbowy, ZUS, pracodawcę i inne wskazane instytucje.
Wszystkie czynności będą realizowane przez Bank na wniosek Klientów. Dodatkowo dla ich wygody uruchomiono specjalny serwis telefoniczny w ramach mLinii
, gdzie konsultanci informują o etapach przeniesienia rachunku (dostępny pod numerem 42 664 74 78).
Jak mBank pomagał do tej pory?
Wprowadzony proces nie jest jedynym, ułatwiającym uruchomienie rachunku w mBanku. Jeszcze w listopadzie 2009 r. Klienci otrzymali możliwość samodzielnego importowania list odbiorców i zleceń stałych za pośrednictwem systemu transakcyjnego (dane można wprowadzić np. na podstawie historii rachunku prowadzonego w innym banku).
Do przeniesienia rachunku mBank zachęcał także w czerwcu ub.r. prowadząc akcję ROR-Off. Także wtedy Klienci przenoszący się z innych banków otrzymywali wsparcie konsultantów infolinii oraz... możliwość wzięcia udziału w niecodziennym konkursie. Należało w sposób zabawny pokazać, w jaki sposób można zerwać z dotychczasowym bankiem. Klienci przesyłali filmy, zdjęcia i listy pożegnalne, a do najbardziej kreatywnych trafiły atrakcyjne nagrody.
Jakie założenia przyjął mBank przy tworzeniu procesu? - wypowiedź
Zasady związane z przenoszeniem rachunków, rekomendowane przez Związek Banków Polskich, dotyczą wszystkich banków. Od początku zakładaliśmy jednak, że mimo tej obligatoryjności proces można przygotować w taki sposób, aby był jak najbardziej przyjazny dla Klientów. Dlatego zdecydowaliśmy się udostępnić wygodny formularz w internecie oraz zaproponować pomoc asystentów na infolinii.
Zakładam, że z możliwości przeniesienia rachunku przy wsparciu banków mogą korzystać osoby niezadowolone z wysokości opłat i prowizji pobieranych za dotychczasowy rachunek. Liczymy, że skorzystają one z oferty banków, w których najważniejsze usługi są zawsze bezpłatne - tak jak w mBanku.
Warto zaznaczyć, że w naszym przypadku istotna jest nie tylko kwestia braku opłat. Klienci zwracają bowiem uwagę również na takie elementy, jak funkcjonalność serwisu transakcyjnego oraz parametry oferty kredytowej i inwestycyjnej. Wszystkie te elementy decydują o tym, że jesteśmy bankiem pierwszego wyboru dla większości z ponad 2 mln naszych Klientów. Ważne jest także to, że według badania CBM Indicator mBank jest najczęściej polecanym bankiem przez Klientów w Polsce - Jacek Iljin, dyrektor biura sprzedaży produktów podstawowych mBanku.
mBank, będący częścią BRE Banku SA, jest otwartą platformą finansową dla Klientów indywidualnych i firmowych. Od ponad dziewięciu lat zapewnia dostęp do szerokiej oferty produktów bankowych, inwestycyjnych i ubezpieczeniowych. mBank proponuje także usługi telekomunikacyjne wirtualnego operatora komórkowego - mBank mobile. Z oferty mBanku korzysta już ponad 2,2 mln Klientów. Ich przedstawiciele, regularnie wybierani do mRady, wraz z użytkownikami forum mBanku i bloga, tworzą mSpołeczność, pomagającą bankowi w doskonaleniu oferty.