Klienci mBanku mogą już korzystać z wygodnego sposobu opłacania faktur poprzez usługę BILIX. Dzięki nowej funkcjonalności, faktury od dostawców usług trafiają wprost do systemu transakcyjnego. Wystarczy jedno kliknięcie, aby uregulować płatność.
Usługa BILIX polega na przekazywaniu faktur i rachunków bezpośrednio na internetowe konto bankowe klienta i pozwala na natychmiastową realizację płatności. Stanowi platformę pośredniczącą pomiędzy dostawcami usług a bankiem oraz klientem, któremu bank udostępnia informacje o płatnościach przez swoje elektroniczne kanały transakcyjne. Działa w oparciu o model niezależnego operatora (tę rolę pełni Krajowa Izba Rozliczeniowa SA), który agreguje informacje na temat płatności pochodzących od różnych dostawców usług.
BILIX pozwala na szybkie i wygodne regulowanie płatności. Klient, korzystając z tego rozwiązania, otrzymuje rachunki lub faktury w formie elektronicznej i może opłacać je bezpośrednio z poziomu serwisu transakcyjnego.
Wdrożenie usługi BILIX do systemu transakcyjnego mBanku to kolejny etap rozwoju jego funkcjonalności. Elektroniczny obieg rachunków, a wraz z nim - dzięki bankowości elektronicznej - możliwość ich wygodnego opłacania z poziomu systemu transakcyjnego, jest ciekawą propozycją, która wraz z rozwojem usługi BILIX może zyskiwać na popularności - mówi Tomasz Lipiński, naczelnik wydziału marketingu internetowego i e-commerce w mBanku.
Jak działa BILIX?
Dostawca usług (operator telekomunikacyjny, zakład energetyczny lub gazowniczy, dostawca internetu lub telewizji kablowej, itd.) zamiast wysyłać do Klienta kopertę zawierającą rachunek lub fakturę, dostarcza do KIR SA dokumenty w formie elektronicznej.
KIR SA, jako operator usługi BILIX, udostępnia Klientowi Banku za pośrednictwem jego systemu transakcyjnego, otrzymane od dostawców usług dokumenty elektroniczne.
Klient zapoznaje się z prezentowanymi danymi, akceptuje (lub nie akceptuje) płatność i za pomocą jednego kliknięcia opłaca otrzymany rachunek.
KIR SA przekazuje dostawcom usług zwrotną informację z Banku, dotycząca realizacji (lub braku realizacji) płatności.
Możliwość skorzystania z prostego opłacania rachunków i faktur dostępna jest dla wszystkich Klientów mBanku z poziomu systemu transakcyjnego. W menu nawigacyjnym pojawiła się nowa pozycja „eFaktury"". Aby uaktywnić możliwość przeglądania i płacenia rachunków od danego dostawcy, dostępnego w ramach usługi BILIX, wystarczy w systemie podpisać „porozumienie"", czyli zgodę na otrzymywanie e-faktur wprost do Banku.
Obecnie usługa BILIX jest już dostępna dla ponad 80% klientów polskiej bankowości elektronicznej. Akceptacja rozwiązania i wdrożenie usługi przez banki daje szansę na upowszechnienie się tej formy dystrybucji e-faktur w Polsce.
- To dobra wiadomość dla dostawców usług. Obecnie mogą już przesyłać za pośrednictwem BILIXA rachunki do ok. 10 milionów użytkowników polskiej e-bankowości
- mówi Romuald Kłosiński, dyrektor linii biznesowej faktury elektroniczne i konsolidacja korespondencji w Krajowej Izbie Rozliczeniowej SA.
KIR SA i banki liczą, że usługę BILIX wkrótce udostępnią swoim klientom kolejne przedsiębiorstwa - dostawcy masowych usług. KIR SA jest w trakcie negocjacji i przygotowania do wdrożeń usługi BILIX w kolejnych bankach oraz u dostawców usług z różnych branż - energetyka, telekomunikacja, telewizja satelitarna i kablowa, ubezpieczenia.
mBank, będący częścią BRE Banku SA, jest otwartą platformą finansową dla Klientów indywidualnych i firmowych. Zapewnia dostęp do szerokiej oferty produktów bankowych, inwestycyjnych i ubezpieczeniowych. Proponuje także usługi telekomunikacyjne wirtualnego operatora komórkowego - mBank mobile. W grudniu 2009 r. mBank w rankingu „Bank Najbliższy Klientowi"" „Dziennika Gazety Prawnej"", Expandera i CBM Indicator, został ogłoszony najchętniej polecanym przez Klientów bankiem w Polsce. Tytuł „Złotego Banku 2009 r."", przyznawany przez internautów w plebiscycie Bankier.pl i PayU SA ""Złoty Bankier"", to kolejne istotne wyróżnienie w historii Banku.
mBank - od 10 lat na polskiej scenie bankowej.
BILIX pozwala na szybkie i wygodne regulowanie płatności. Klient, korzystając z tego rozwiązania, otrzymuje rachunki lub faktury w formie elektronicznej i może opłacać je bezpośrednio z poziomu serwisu transakcyjnego.
Wdrożenie usługi BILIX do systemu transakcyjnego mBanku to kolejny etap rozwoju jego funkcjonalności. Elektroniczny obieg rachunków, a wraz z nim - dzięki bankowości elektronicznej - możliwość ich wygodnego opłacania z poziomu systemu transakcyjnego, jest ciekawą propozycją, która wraz z rozwojem usługi BILIX może zyskiwać na popularności - mówi Tomasz Lipiński, naczelnik wydziału marketingu internetowego i e-commerce w mBanku.
Jak działa BILIX?
Dostawca usług (operator telekomunikacyjny, zakład energetyczny lub gazowniczy, dostawca internetu lub telewizji kablowej, itd.) zamiast wysyłać do Klienta kopertę zawierającą rachunek lub fakturę, dostarcza do KIR SA dokumenty w formie elektronicznej.
KIR SA, jako operator usługi BILIX, udostępnia Klientowi Banku za pośrednictwem jego systemu transakcyjnego, otrzymane od dostawców usług dokumenty elektroniczne.
Klient zapoznaje się z prezentowanymi danymi, akceptuje (lub nie akceptuje) płatność i za pomocą jednego kliknięcia opłaca otrzymany rachunek.
KIR SA przekazuje dostawcom usług zwrotną informację z Banku, dotycząca realizacji (lub braku realizacji) płatności.
Możliwość skorzystania z prostego opłacania rachunków i faktur dostępna jest dla wszystkich Klientów mBanku z poziomu systemu transakcyjnego. W menu nawigacyjnym pojawiła się nowa pozycja „eFaktury"". Aby uaktywnić możliwość przeglądania i płacenia rachunków od danego dostawcy, dostępnego w ramach usługi BILIX, wystarczy w systemie podpisać „porozumienie"", czyli zgodę na otrzymywanie e-faktur wprost do Banku.
Obecnie usługa BILIX jest już dostępna dla ponad 80% klientów polskiej bankowości elektronicznej. Akceptacja rozwiązania i wdrożenie usługi przez banki daje szansę na upowszechnienie się tej formy dystrybucji e-faktur w Polsce.
- To dobra wiadomość dla dostawców usług. Obecnie mogą już przesyłać za pośrednictwem BILIXA rachunki do ok. 10 milionów użytkowników polskiej e-bankowości
- mówi Romuald Kłosiński, dyrektor linii biznesowej faktury elektroniczne i konsolidacja korespondencji w Krajowej Izbie Rozliczeniowej SA.
KIR SA i banki liczą, że usługę BILIX wkrótce udostępnią swoim klientom kolejne przedsiębiorstwa - dostawcy masowych usług. KIR SA jest w trakcie negocjacji i przygotowania do wdrożeń usługi BILIX w kolejnych bankach oraz u dostawców usług z różnych branż - energetyka, telekomunikacja, telewizja satelitarna i kablowa, ubezpieczenia.
mBank, będący częścią BRE Banku SA, jest otwartą platformą finansową dla Klientów indywidualnych i firmowych. Zapewnia dostęp do szerokiej oferty produktów bankowych, inwestycyjnych i ubezpieczeniowych. Proponuje także usługi telekomunikacyjne wirtualnego operatora komórkowego - mBank mobile. W grudniu 2009 r. mBank w rankingu „Bank Najbliższy Klientowi"" „Dziennika Gazety Prawnej"", Expandera i CBM Indicator, został ogłoszony najchętniej polecanym przez Klientów bankiem w Polsce. Tytuł „Złotego Banku 2009 r."", przyznawany przez internautów w plebiscycie Bankier.pl i PayU SA ""Złoty Bankier"", to kolejne istotne wyróżnienie w historii Banku.
mBank - od 10 lat na polskiej scenie bankowej.