mBank zdobył pierwsze miejsce w konkursie „Blogi firmowe 2008".
Dziennik mBanku zdobył pierwsze miejsce w kategorii blogi dojrzałe. Do konkursu zgłoszono 73 blogi, a 43 z nich zostało zakwalifikowanych do oceny jury. mBank jako pierwszy bank i jedna z pierwszych instytucji finansowych w Polsce komunikuje się ze swoimi Klientami za pomocą oficjalnego blogu, a także prowadzi aktywny dialog z Klientami na jego stronach.
Pomysł stworzenia blogu mBanku kiełkował w naszych głowach od dłuższego czasu. Do jego realizacji wykorzystaliśmy moment uruchomienia nowego portalu informacyjnego. Było to dla nas duże wyzwanie, wprowadzaliśmy blog z pewną doza niepewności - nie wiedzieliśmy, jak zostanie przyjęty przez Klientów. Pierwsze wpisy pojawiły się w listopadzie 2007 roku, z okazji 7. urodzin mBanku. Wraz ze startem blogu stworzono pięć kategorii artykułów: Z życia mBanku, mPLAN hipoteczny, Karty, Bezpieczeństwo i Aktualności. Dziś, po prawie roku działalności, mamy ich już 17 i 280 opublikowanych artykułów. Co więcej, tylko w październiku br. na naszej stronie pojawiło się ponad 30 wpisów - mówi Małgorzata Kowalska, odpowiedzialna za komunikację z Klientem w mBanku. Oczywiście takie wyróżnienie cieszy, ale mam świadomość, że również zobowiązuje. Dlatego intensywnie pracujemy nad nowymi kierunkami rozwoju tej formy komunikacji z Klientami. Na naszym blogu pojawia się coraz więcej filmików - nasz dziennik zacznie powoli przybierać formę wideoblogu. Jednak to, co dla nas jest najważniejsze, to fakt, że Klienci doceniają taki sposób komunikacji - blog mBanku jest drugim pod względem popularności miejscem naszego serwisu. Miesięcznie notujemy ponad 200 tys. wizyt. Wyprzedza go tylko strona główna - dodaje Małgorzata Kowalska.
W konkursie mogły wziąć udział blogi firmowe, które powstały co najmniej 3 miesiące od startu konkursu (wrzesień) oraz pojawiał się na nich minimum jeden wpis miesięcznie. Nagrody w konkursie przyznane zostały w trzech kategoriach: blog nowy, działający od 3-6 miesięcy, blog dojrzały, mający od 6 miesięcy do roku, oraz blog profesjonalny, funkcjonujący powyżej 1 roku.
Oceniając blog jury konkursu przyznawało od 0 do 5 punktów, biorąc pod uwagę następujące cechy:
- przełamywanie stereotypów komunikacji przez prowadzenie blogu (biorąc pod uwagę to czym zajmuje się firma) - 40%
- otwartość komunikacji, styl, język pisania - 20%
- znaczenie blogu w komunikacji firmy (np. ekspozycja na stronie firmy, zakres poruszanych tematów) - 10%
- częstość wpisów, ilość autorów - 10%
- liczba/ jakość komentarzy - 10%
- look & feel (wygląd, nawigacja, funkcjonalnośc) - 10%
Konkurs zorganizowany został przez portal blogifirmowe.wordpress.com. Patronami konkursu są instytucje związane z internetem, marketingiem, PR oraz blogowaniem: Fundacja internetPR.pl, PRnews.pl, netPR, interaktywnie.com, Mediafun, kaznowski.blox.pl, Blogfrog.pl, zjadamyraklamy.blox.pl oraz Think-a-Head.org.
Blog jest, obok Forum, narzędziem komunikacji, dzięki któremu mBank prowadzi z Klientem otwarty dialog. W ten sposób budujemy i umacniamy relacje ze społecznością mBanku. Dodatkowo blog daje możliwość szybkiej i skutecznej reakcji na potrzeby informacyjne Klientów.
Pomysł stworzenia blogu mBanku kiełkował w naszych głowach od dłuższego czasu. Do jego realizacji wykorzystaliśmy moment uruchomienia nowego portalu informacyjnego. Było to dla nas duże wyzwanie, wprowadzaliśmy blog z pewną doza niepewności - nie wiedzieliśmy, jak zostanie przyjęty przez Klientów. Pierwsze wpisy pojawiły się w listopadzie 2007 roku, z okazji 7. urodzin mBanku. Wraz ze startem blogu stworzono pięć kategorii artykułów: Z życia mBanku, mPLAN hipoteczny, Karty, Bezpieczeństwo i Aktualności. Dziś, po prawie roku działalności, mamy ich już 17 i 280 opublikowanych artykułów. Co więcej, tylko w październiku br. na naszej stronie pojawiło się ponad 30 wpisów - mówi Małgorzata Kowalska, odpowiedzialna za komunikację z Klientem w mBanku. Oczywiście takie wyróżnienie cieszy, ale mam świadomość, że również zobowiązuje. Dlatego intensywnie pracujemy nad nowymi kierunkami rozwoju tej formy komunikacji z Klientami. Na naszym blogu pojawia się coraz więcej filmików - nasz dziennik zacznie powoli przybierać formę wideoblogu. Jednak to, co dla nas jest najważniejsze, to fakt, że Klienci doceniają taki sposób komunikacji - blog mBanku jest drugim pod względem popularności miejscem naszego serwisu. Miesięcznie notujemy ponad 200 tys. wizyt. Wyprzedza go tylko strona główna - dodaje Małgorzata Kowalska.
W konkursie mogły wziąć udział blogi firmowe, które powstały co najmniej 3 miesiące od startu konkursu (wrzesień) oraz pojawiał się na nich minimum jeden wpis miesięcznie. Nagrody w konkursie przyznane zostały w trzech kategoriach: blog nowy, działający od 3-6 miesięcy, blog dojrzały, mający od 6 miesięcy do roku, oraz blog profesjonalny, funkcjonujący powyżej 1 roku.
Oceniając blog jury konkursu przyznawało od 0 do 5 punktów, biorąc pod uwagę następujące cechy:
- przełamywanie stereotypów komunikacji przez prowadzenie blogu (biorąc pod uwagę to czym zajmuje się firma) - 40%
- otwartość komunikacji, styl, język pisania - 20%
- znaczenie blogu w komunikacji firmy (np. ekspozycja na stronie firmy, zakres poruszanych tematów) - 10%
- częstość wpisów, ilość autorów - 10%
- liczba/ jakość komentarzy - 10%
- look & feel (wygląd, nawigacja, funkcjonalnośc) - 10%
Konkurs zorganizowany został przez portal blogifirmowe.wordpress.com. Patronami konkursu są instytucje związane z internetem, marketingiem, PR oraz blogowaniem: Fundacja internetPR.pl, PRnews.pl, netPR, interaktywnie.com, Mediafun, kaznowski.blox.pl, Blogfrog.pl, zjadamyraklamy.blox.pl oraz Think-a-Head.org.
Blog jest, obok Forum, narzędziem komunikacji, dzięki któremu mBank prowadzi z Klientem otwarty dialog. W ten sposób budujemy i umacniamy relacje ze społecznością mBanku. Dodatkowo blog daje możliwość szybkiej i skutecznej reakcji na potrzeby informacyjne Klientów.