mBank jako pierwsza i jedyna instytucja finansowa w Polsce komunikuje się ze swoimi Klientami i inicjuje dyskusje za pośrednictwem bloga. Blog został uruchomiony w siódme urodziny mBanku, 26 listopada 2007 roku. W ciągu niespełna roku zyskał uznanie mKlientów i jest jednym z najchętniej odwiedzanych miejsc w serwisie informacyjnym mBanku. Średnia liczba wizyt w miesiącu przekracza 180 tys.
Piszemy regularnie i często. Poruszamy ważne dla Klientów i mBanku tematy w bardzo atrakcyjnej formule. Tworząc blog, chcieliśmy przede wszystkim edukować naszych Klientów; w prosty, konkretny i przejrzysty sposób przekazać informacje o bankowości. Inspiracji do tematów dostarczają nam sami Klienci, pisząc do nas e-maile, dyskutując na forum i kontaktując się z mLinią. W ten sposób przekazują nam, o czym chcieliby wiedzieć więcej. Dzięki takim inspiracjom powstał na przykład cykl artykułów o kartach kredytowych, w których krok po kroku wyjaśniamy, jak korzystać z tego instrumentu płatniczego - mówi Małgorzata Kowalska, odpowiedzialna za komunikację z Klientem w mBanku.
Poprzez blog konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię otwartej komunikacji i przynosi to wymierne rezultaty - blog, zaraz po stronie głównej mBanku, jest najczęściej odwiedzaną stroną w serwisie.
Blog mBanku został zakwalifikowany do konkursu na najlepszy polski blog firmowy 2008 roku. Jest on podzielony na 16 kategorii, tworzy go obecnie 30 pracowników mBanku. W przygotowywanie artykułów angażują się także mRadni. Docelowo również czytelnicy będą mogli zamieszczać swoje teksty. Na blogu pojawiają się informacje z życia mBanku, eksperckie teksty dotyczące oferty bankowej, trendów i aktualnych wydarzeń. Z założenia blog, podobnie jak forum, jest platformą otwartej komunikacji z Klientem.
W ostatnim kwartale na blogu mBanku pojawiło się 65 artykułów. Średnia liczba wejść na artykuły edukacyjne wyniosła 9 tys.
To, co nas niezmiernie cieszy, to fakt, że model otwartej komunikacji przyjęty przez mBank, w szczególności takie narzędzia jak forum i blog, zostały również bardzo dobrze odebrane przez czeskich oraz słowackich Klientów mBanku. Nasi południowi sąsiedzi chętnie angażują się w dyskusje z nami. W Czechach utworzyła się już nawet pierwsza lokalna mRada - mówi Ivica Bociek, konsultant ds. mBanku w Czechach i na Słowacji.
W ostatnim miesiącu na słowackim forum pojawiło się prawie 2000 postów, a na czeskim ponad 6000. Co wiecej, forum w Czechach zostało zgłoszone przez internautów do konkursu „Czeski Internet 2008"" w kategorii projekt roku - dodaje Ivica Bociek.
Blog jest, obok Forum, narzędziem komunikacji, dzięki któremu mBank prowadzi z Klientem otwarty dialog. W ten sposób budujemy i umacniamy relacje ze społecznością mBanku. Dodatkowo blog daje możliwość szybkiej i skutecznej reakcji na potrzeby informacyjne Klientów.
Piszemy regularnie i często. Poruszamy ważne dla Klientów i mBanku tematy w bardzo atrakcyjnej formule. Tworząc blog, chcieliśmy przede wszystkim edukować naszych Klientów; w prosty, konkretny i przejrzysty sposób przekazać informacje o bankowości. Inspiracji do tematów dostarczają nam sami Klienci, pisząc do nas e-maile, dyskutując na forum i kontaktując się z mLinią. W ten sposób przekazują nam, o czym chcieliby wiedzieć więcej. Dzięki takim inspiracjom powstał na przykład cykl artykułów o kartach kredytowych, w których krok po kroku wyjaśniamy, jak korzystać z tego instrumentu płatniczego - mówi Małgorzata Kowalska, odpowiedzialna za komunikację z Klientem w mBanku.
Poprzez blog konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię otwartej komunikacji i przynosi to wymierne rezultaty - blog, zaraz po stronie głównej mBanku, jest najczęściej odwiedzaną stroną w serwisie.
Blog mBanku został zakwalifikowany do konkursu na najlepszy polski blog firmowy 2008 roku. Jest on podzielony na 16 kategorii, tworzy go obecnie 30 pracowników mBanku. W przygotowywanie artykułów angażują się także mRadni. Docelowo również czytelnicy będą mogli zamieszczać swoje teksty. Na blogu pojawiają się informacje z życia mBanku, eksperckie teksty dotyczące oferty bankowej, trendów i aktualnych wydarzeń. Z założenia blog, podobnie jak forum, jest platformą otwartej komunikacji z Klientem.
W ostatnim kwartale na blogu mBanku pojawiło się 65 artykułów. Średnia liczba wejść na artykuły edukacyjne wyniosła 9 tys.
To, co nas niezmiernie cieszy, to fakt, że model otwartej komunikacji przyjęty przez mBank, w szczególności takie narzędzia jak forum i blog, zostały również bardzo dobrze odebrane przez czeskich oraz słowackich Klientów mBanku. Nasi południowi sąsiedzi chętnie angażują się w dyskusje z nami. W Czechach utworzyła się już nawet pierwsza lokalna mRada - mówi Ivica Bociek, konsultant ds. mBanku w Czechach i na Słowacji.
W ostatnim miesiącu na słowackim forum pojawiło się prawie 2000 postów, a na czeskim ponad 6000. Co wiecej, forum w Czechach zostało zgłoszone przez internautów do konkursu „Czeski Internet 2008"" w kategorii projekt roku - dodaje Ivica Bociek.
Blog jest, obok Forum, narzędziem komunikacji, dzięki któremu mBank prowadzi z Klientem otwarty dialog. W ten sposób budujemy i umacniamy relacje ze społecznością mBanku. Dodatkowo blog daje możliwość szybkiej i skutecznej reakcji na potrzeby informacyjne Klientów.