Od maja mBank wprowadza nową funkcję znanego już klientom BOTa Marka. Będzie on dzwonić do klientów by potwierdzić nietypowe transakcje. System uprzedzi też o zbliżającej się rozmowie w aplikacji mBanku. Rozwiązanie to nie tylko zwiększy bezpieczeństwo, ale też przyspieszy proces potwierdzania transakcji. Niebawem bank pozwoli klientom również na modyfikację limitów bezpośrednio w aplikacji.

Technologia powinna nie tylko ułatwiać bankowanie, ale sprawić by klient czuł, że jest ono bezpieczne. Już teraz, gdy nie mamy pewności, że to klient wykonuje wskazaną transakcję, system może ją tymczasowo wstrzymać bądź odrzucić. Dotychczas aby potwierdzić tego typu transakcję, nasi pracownicy dzwonili bezpośrednio do klientów, lub też prosili ich o kontakt. Zdajemy sobie sprawę, że proces ten w niektórych przypadkach mógł stanowić pewnego rodzaju przeszkodę. Niemniej jednak bezpieczeństwo pieniędzy naszych klientów jest dla nas najważniejsze. Dlatego też zdecydowaliśmy się uprościć proces i zaangażować w to przedsięwzięcie naszego BOTa. Od maja Marek będzie kontaktował się w takich sytuacjach z klientami
Jarosław Górski, dyrektor departamentu bezpieczeństwa w mBanku
Zmiana limitów w aplikacji mobilnej
Krzysztof Drozd
Starszy specjalista ds. relacji z mediami