Trzecia edycja raportu społecznego BRE Banku
Copy

Kopiuj tekst

Trzecia edycja raportu społecznego BRE Banku

BRE Bank konsekwentnie stawia na innowacyjność i wyznaczanie nowych standardów, także na polu odpowiedzialności społecznej biznesu. W najnowszym raporcie CSR zastosował – jako pierwszy bank w Polsce - cenioną na całym świecie metodologię GRI(Global Reporting Initiative).

BRE Bank to jeden z prekursorów profesjonalnego raportowania społecznego w Polsce. Pierwszy dokument poświęcony społecznym inicjatywom BRE Banku opublikowany został już trzy lata temu. Wyróżnikiem najnowszej edycji raportu jest przede wszystkim zastosowanie innowacyjnej metodologii

Global Reporting Initative to międzynarodowy standard, pozwalający na systemowe podejście do raportowania społecznego. Obraz organizacji wyłaniający się raportu tworzonego w duchu GRI jest wiernym odbiciem rzeczywistości. Dane zawarte w raporcie zostały poddane audytowi, który przeprowadziła firma PriceWaterhouseCoopers.  

„Znakiem rozpoznawczym naszej działalności zawsze była ambicja nieustannego dążenia do najwyższej jakości i innowacyjności. Ta sama dewiza przyświeca nam w działaniach CSR. Dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie GRI, dołączając w ten sposób do wąskiego grona firm raportujących na najwyższym poziomie” – komentuje Mariusz Grendowicz, prezes zarządu BRE Banku.

Raport o odpowiedzialności biznesu jest cennym uzupełnieniem raportów finansowych, gdyż pokazuje inicjatywy BRE Banku na rzecz interesariuszy  i otoczenia – akcjonariuszy, klientów, pracowników i organizacji branżowych. Raport został zbudowany wokół trzech wartości, które decydują o tożsamości BRE Banku: relacji, kompetencji i innowacyjności.

Dokument ten nie jest jedynie podsumowaniem społecznych inicjatyw BRE Banku, ale przede wszystkim bardzo ważnym narzędziem strategicznym. „Metodologia GRI okazała się idealna do identyfikacji mocnych i słabych stron w zakresie zarządzania odpowiedzialnością biznesu firmy. Wnikliwa i całościowa analiza działań jest doskonałą bazą dla sformułowania strategii CSR na kolejne lata, nad którą obecnie pracujemy”
– tłumaczy Mariusz Grendowicz

Autorzy raportu mieli świadomość, że spowolnienie gospodarcze sprawiło, że wiele firm skupiło się na obronie pozycji rynkowej i wyników sprzedaży, mniejszą wagę przywiązując do aktywności niezwiązanych bezpośrednio z danymi finansowymi. Ostatnie kilkanaście miesięcy nie było dla branży bankowej łatwe. Turbulencje na globalnych rynkach dotknęły większości banków na świecie, odcisnęły również swoje piętno na relacjach z interesariuszami.

„Raport jest manifestem naszej otwartości, dowodem na to, że nie boimy się poruszać trudnych tematów, a to dlatego, że – jako organizacja ucząca się – traktujemy przejściowe problemy jako lekcję, która pomaga nam nieustannie zmieniać się na lepsze – podkreśla prezes BRE Banku. Wierzymy, że relacje z interesariuszami są kluczowym elementem budowy wartości firmy. Im trudniejsze wyzwania stawia rynek, tym większe znaczenie społecznej odpowiedzialności” – dodaje Grendowicz.

Pełne wersje wszystkich raportów społecznych BRE Banku można znaleźć na stronach internetowych www.brebank.pl (sekcja O BRE Banku/ Odpowiedzialność społeczna).

***

Global Reporting Initiative (GRI) - Inicjatywa ds. Ogólnoświatowej Sprawozdawczości została powołana do życia w roku 1997 przez Coalition of Environmentally Responsible Economies (CERES)– Koalicję na rzecz Odpowiedzialnej za Środowisko Gospodarki, we współpracy z ONZ. Więcej informacji o GRI na stronach: www.globalreporting.org
.
Powiązane artykuły
Nowość w aplikacji mBanku: proste skanowanie danych do przelewu

W najnowszej wersji aplikacji klienci będą mogli skorzystać z opcji prostego skanowania danych do przelewu. Zamiast mozolnie przepisywać cyfry czy adres odbiorcy przelewu, wystarczy nakierować kamerę telefonu i… gotowe!
Nowość w mBanku: debetówka z wieloma walutami bez kosztów 

Płacenie za granicą będzie jeszcze prostsze dzięki nowej usłudze, którą mBank przedstawi klientom w listopadzie. Każdy klient, który ma w portfelu zwykłą kartę Visa, będzie mógł bezpłatnie włączyć usługę wielowalutową. Na początek będzie ona działać dla czterech walut: E
Matematyka jest wszędzie! Ponad 100 tys. zamówień książki mFundacji

Fundacja mBanku wydała i przekazała rodzicom w całej Polsce przełomową książkę „Matematyka jest wszędzie”. Właśnie zakończyła się trzecia, ostatnia edycja akcji, w której można było zamówić dla siebie jej bezpłatny egzemplarz. We wszystkich edycjach w 2018 roku książkę z
Allegro wprowadza nową ofertę kredytu dla firm i wspiera rozwój polskiej przedsiębiorczości

Allegro, we współpracy z mBankiem wprowadza dwie nowe metody finansowania dla firm handlujących w serwisie: pożyczkę gotówkową oraz kredyt w rachunku bieżącym. Rozwiązanie stworzone jest z myślą o internetowych mikroprzedsiębiorcach, którzy chcą rozwijać swój biznes dzięki szybkiemu dostępowi do dodatkowych środków. Decyzja kredytowa dostępna jest już w 3 minuty od wysłania wniosku. Wysokość finansowania dopasowana jest do wielkości sprzedaży na Allegro. Dzięki temu do skorzystania z kredytu nie są potrzebne żadne dodatkowe dokumenty. Wystarczy prosty wniosek online dostępny na platformie Allegro.