W lipcowym numerze prestiżowego magazynu Manager Magazin opublikowany został ranking najlepszych banków świadczących usługi Private Banking – dla najbogatszych Polaków. Eksperci miesięcznika oceniali największe polskie instytucje finansowe w 6 kategoriach: progu aktywów, oferowanych produktów innych instytucji, nietypowych produktów inwestycyjnych, kart płatniczych, opłaty miesięcznej i usług towarzyszących. BRE Bank zebrał maksymalną ilość punktów w niemalże wszystkich kategoriach rankingowych, zdobywając w zestawieniu pierwsze miejsce.
Autorzy rankingu przyznają, że o ofercie private bankingu nie można mówić wtedy, gdy wymagany przez Bank próg aktywów wynosi 100 tys. zł. Dlatego w tej kategorii najwyżej ocenili te instytucje, które przyjęły najwyższe na polskim rynku wymagania, czyli co najmniej 500 tys. zł. A więc właśnie BRE Bank.
„Z zasady z oferty private banking w BRE Banku korzystają osoby, które deponują na rachunkach przynajmniej 500 tys. złotych lub ich równowartość w walutach obcych. Choć do tej prestiżowej grupy klientów należą również osoby dysponujące mniejszymi środkami, ale o uznanej pozycji społecznej, np. notariusze, ludzie świata kultury i sztuki, lekarze, to warto jednak zauważyć, że im wyższa kwota inwestycji, tym łatwiej budować efektywne strategie inwestycyjne”- mówi Daniel Ścigała, dyrektor Departamentu Private Banking BRE Banku.
Najwyższe noty BRE Bank uzyskał także w kategorii „Produkty innych instytucji finansowych w ofercie banku”. Przypomnijmy, że w ofercie BRE Private Banking dostępne są nie tylko produkty Grupy BRE Banku, ale też dostawców zewnętrznych. Jest to rezultat prowadzonej od lat polityki otwartej architektury produktowej, która gwarantuje najbardziej prestiżowym Klientom banku dostęp do najlepszych produktów i rozwiązań inwestycyjnych oferowanych na rynku; także wtedy gdy nie BRE Bank jest ich autorem.
- „Aby zapewnić naszym Klientom najbardziej efektywne produkty, nie wahamy się sięgać po najlepsze na światowym rynku rozwiązania. W tym celu współpracujemy z wieloma renomowanymi krajowymi i międzynarodowymi instytucjami finansowymi. Właśnie dlatego jako BRE Private Banking możemy pochwalić się jedną z najszerszych i najatrakcyjniejszych ofert produktowych na rynku” – mówi Daniel Ścigała.
„Zdarzają się też sytuacje, gdy pod konkretnego klienta sami przygotowujemy produkt lub zamawiamy go u dostawców zewnętrznych. Istotą bankowości prywatnej BRE Banku jest więc doradztwo i na tyle szeroka i elastyczna oferta produktowa, która pozwala skutecznie realizować sformułowane rekomendacje inwestycyjne” - dodaje D. Ścigała.
Wysoko oceniono także ofertę prestiżowych kart płatniczych. Autorzy rankingu wyszli z założenia, że platynowe karty są nieodłącznym elementem standardowej oferty każdego z banków, dlatego punkty przyznawali dopiero najbardziej elitarnym „plastikom”. BRE Bank ze swoimi VISA Platinum BRE Private Banking i American Express Centurion ponownie znalazł się na szczycie tabeli.
Według autorów rankingu o sile bankowości prywatnej najdobitniej świadczą dwa czynniki: nietypowe produkty inwestycyjne oraz usługi dodatkowe. W obu tych kategoriach BRE Bank zdobył maksymalną ilość punktów. Tylko w ostatnim czasie zaproponował swoim Klientom produkty strukturyzowane, oparte o rozmaite rynki surowców (np. złota) lub akcje spółek zarabiających na Mundialu.
Jeżeli chodzi o usługi towarzyszące BRE Bank oferuje swoim Klientom możliwość uczestniczenia nie tylko w konferencjach i seminariach biznesowych, ale także w wielu wydarzeniach kulturalnych (jak premiery spektakli i koncerty) oraz sportowych, na przykład podczas finałów piłkarskich Mistrzostw Świata.
„Współpracując z klientami Private Banking staramy się być użyteczni w każdy możliwy sposób, np. umożliwiając kojarzenie ze sobą osób o podobnych planach inwestycyjnych, na rynku nieruchomości lub na rynku finansowym. Staramy się również spotykać z klientami na gruncie towarzyskim zapraszając ich na interesujące premiery teatralne i koncerty czy wystawy. Zdarzało się, że służyliśmy Klientom pomocą w sprowadzeniu trudno dostępnego leku, czy też biletu na oblegany mecz piłkarski”-
dodaje Daniel Ścigała.
BRE Bank pionierem Private Banking w Polsce
BRE Bank SA był jednym z pionierów Private Bankingu na polskim rynku. Wprowadzenie nowej usługi w 1995 roku było konsekwencją realizowanej przez Bank specjalistycznej obsługi przedsiębiorstw, opierającej się na stałych kontaktach pracowników banku z szefami firm. Obecnie BRE Bank swoje usługi Private Banking oferuje osobom o wysokim statusie finansowym lub społecznym, charakteryzującym się wyrafinowanymi potrzebami w zakresie oferty i obsługi. Przy czym istotą oferty BRE jest szeroki wachlarz produktów, pozwalający na zaproponowanie rozwiązań „szytych na miarę” oraz najwyższej klasy doradztwo inwestycyjne. BRE Bank bowiem nie ogranicza się jedynie do sprzedaży produktów. Jego możliwości są daleko bardziej zaawansowane. W kontaktach z Klientami Private Banking BRE Bank wychodzi od identyfikacji potrzeb, aby pomóc klientowi wybrać z listy kilkuset produktów takie, które odpowiadają jego oczekiwaniom i profilowi ryzyka. Filozofia otwartej architektury produktowej i same produkty są więc tylko środkami do osiągnięcia celu, jakim jest dostarczenie klientowi właściwego rozwiązania inwestycyjnego, dopasowanego do jego indywidualnych preferencji i profilu ryzyka. - „Oznacza to w praktyce, że zapraszamy do współpracy klientów nie tylko po to, aby mogli bezpiecznie przechować posiadane depozyty, ale przede wszystkim dlatego, aby je pomnożyć. Dlatego koncentrujemy się na inwestycjach” – kończy Daniel Ścigała.
„Z zasady z oferty private banking w BRE Banku korzystają osoby, które deponują na rachunkach przynajmniej 500 tys. złotych lub ich równowartość w walutach obcych. Choć do tej prestiżowej grupy klientów należą również osoby dysponujące mniejszymi środkami, ale o uznanej pozycji społecznej, np. notariusze, ludzie świata kultury i sztuki, lekarze, to warto jednak zauważyć, że im wyższa kwota inwestycji, tym łatwiej budować efektywne strategie inwestycyjne”- mówi Daniel Ścigała, dyrektor Departamentu Private Banking BRE Banku.
Najwyższe noty BRE Bank uzyskał także w kategorii „Produkty innych instytucji finansowych w ofercie banku”. Przypomnijmy, że w ofercie BRE Private Banking dostępne są nie tylko produkty Grupy BRE Banku, ale też dostawców zewnętrznych. Jest to rezultat prowadzonej od lat polityki otwartej architektury produktowej, która gwarantuje najbardziej prestiżowym Klientom banku dostęp do najlepszych produktów i rozwiązań inwestycyjnych oferowanych na rynku; także wtedy gdy nie BRE Bank jest ich autorem.
- „Aby zapewnić naszym Klientom najbardziej efektywne produkty, nie wahamy się sięgać po najlepsze na światowym rynku rozwiązania. W tym celu współpracujemy z wieloma renomowanymi krajowymi i międzynarodowymi instytucjami finansowymi. Właśnie dlatego jako BRE Private Banking możemy pochwalić się jedną z najszerszych i najatrakcyjniejszych ofert produktowych na rynku” – mówi Daniel Ścigała.
„Zdarzają się też sytuacje, gdy pod konkretnego klienta sami przygotowujemy produkt lub zamawiamy go u dostawców zewnętrznych. Istotą bankowości prywatnej BRE Banku jest więc doradztwo i na tyle szeroka i elastyczna oferta produktowa, która pozwala skutecznie realizować sformułowane rekomendacje inwestycyjne” - dodaje D. Ścigała.
Wysoko oceniono także ofertę prestiżowych kart płatniczych. Autorzy rankingu wyszli z założenia, że platynowe karty są nieodłącznym elementem standardowej oferty każdego z banków, dlatego punkty przyznawali dopiero najbardziej elitarnym „plastikom”. BRE Bank ze swoimi VISA Platinum BRE Private Banking i American Express Centurion ponownie znalazł się na szczycie tabeli.
Według autorów rankingu o sile bankowości prywatnej najdobitniej świadczą dwa czynniki: nietypowe produkty inwestycyjne oraz usługi dodatkowe. W obu tych kategoriach BRE Bank zdobył maksymalną ilość punktów. Tylko w ostatnim czasie zaproponował swoim Klientom produkty strukturyzowane, oparte o rozmaite rynki surowców (np. złota) lub akcje spółek zarabiających na Mundialu.
Jeżeli chodzi o usługi towarzyszące BRE Bank oferuje swoim Klientom możliwość uczestniczenia nie tylko w konferencjach i seminariach biznesowych, ale także w wielu wydarzeniach kulturalnych (jak premiery spektakli i koncerty) oraz sportowych, na przykład podczas finałów piłkarskich Mistrzostw Świata.
„Współpracując z klientami Private Banking staramy się być użyteczni w każdy możliwy sposób, np. umożliwiając kojarzenie ze sobą osób o podobnych planach inwestycyjnych, na rynku nieruchomości lub na rynku finansowym. Staramy się również spotykać z klientami na gruncie towarzyskim zapraszając ich na interesujące premiery teatralne i koncerty czy wystawy. Zdarzało się, że służyliśmy Klientom pomocą w sprowadzeniu trudno dostępnego leku, czy też biletu na oblegany mecz piłkarski”-
dodaje Daniel Ścigała.
BRE Bank pionierem Private Banking w Polsce
BRE Bank SA był jednym z pionierów Private Bankingu na polskim rynku. Wprowadzenie nowej usługi w 1995 roku było konsekwencją realizowanej przez Bank specjalistycznej obsługi przedsiębiorstw, opierającej się na stałych kontaktach pracowników banku z szefami firm. Obecnie BRE Bank swoje usługi Private Banking oferuje osobom o wysokim statusie finansowym lub społecznym, charakteryzującym się wyrafinowanymi potrzebami w zakresie oferty i obsługi. Przy czym istotą oferty BRE jest szeroki wachlarz produktów, pozwalający na zaproponowanie rozwiązań „szytych na miarę” oraz najwyższej klasy doradztwo inwestycyjne. BRE Bank bowiem nie ogranicza się jedynie do sprzedaży produktów. Jego możliwości są daleko bardziej zaawansowane. W kontaktach z Klientami Private Banking BRE Bank wychodzi od identyfikacji potrzeb, aby pomóc klientowi wybrać z listy kilkuset produktów takie, które odpowiadają jego oczekiwaniom i profilowi ryzyka. Filozofia otwartej architektury produktowej i same produkty są więc tylko środkami do osiągnięcia celu, jakim jest dostarczenie klientowi właściwego rozwiązania inwestycyjnego, dopasowanego do jego indywidualnych preferencji i profilu ryzyka. - „Oznacza to w praktyce, że zapraszamy do współpracy klientów nie tylko po to, aby mogli bezpiecznie przechować posiadane depozyty, ale przede wszystkim dlatego, aby je pomnożyć. Dlatego koncentrujemy się na inwestycjach” – kończy Daniel Ścigała.