Indywidualny projekt graficzny, czy rabaty w centrum handlowym? Estetyka czy zaoszczędzone pieniądze? Okazuje się, że płeć ma wpływ nawet na wybór rodzaju karty kredytowej.
Specjaliści z MultiBanku poddali analizie wyniki sprzedaży dwóch rodzajów kart kredytowych: Visa Wola Park (tzw. karta partnerska z CH Wola Park, gwarantująca znaczne rabaty w sklepach zlokalizowanych w warszawskim centrum handlowym) oraz Visa MultiZet (pierwsza w Polsce karta kredytowa, na której klient może umieścić dowolne duże zdjęcie np. ulubionego psa czy wymarzonego auta). Statystyki przełamały kilka stereotypów.
- Kobiety w mniejszym stopniu niż mężczyźni kierują się wyglądem karty. Przemawia do nich jednak twardy argument w postaci dodatkowych rabatów na zakupy – mówi Jarosław Fuks, zarządzający Wydziałem Analiz Rynku i Segmentacji w MultiBanku – Spośród wszystkich klientów, którzy zdecydowali się na kartę Visa Wola Park kobiety stanowiły blisko 70%.
Taka sama analiza karty MultiZet, (która pozwala na dobór indywidualnego, niepowtarzalnego design’u), pokazuje że ten pomysł akceptowany jest bardziej przez panów, niż panie. Być może mężczyźni coraz częściej potrzebują się wyróżnić. Kartę MultiZet wybiera o 30% więcej panów. Można powiedzieć, że mężczyźni kierują się bardziej estetyką, niż przesłankami natury ekonomicznej.
Równocześnie analitycy zauważyli, że potwierdza się teza o intensywniejszym używaniu kart kredytowych przez kobiety. Panie aktywniej korzystają z przyznanego kredytu, jakkolwiek nie zawsze mają przyznany limit kredytowy na tak samo wysokim poziomie, jak mężczyźni. Wynika to z często niższych zarobków. Kobiety korzystają z kart kredytowych niezależnie od wieku (30-49 lat), co jest odmienne od mężczyzn, którzy chętniej wybierają kredyt na karcie, zwłaszcza, jeśli są w wieku 30-34 lata.
INFORMACJE DODATKOWE:
Karta Visa MultiZet - produkt MultiBanku i Radia ZET pozwala zaprojektować własną, indywidualną kartę kredytową. Bank uruchomił specjalną internetową aplikację, pozwalającą na zaprojektowanie karty.
Karta Visa Wola Park - Klienci posiadający tę co-brandową kartę Visa Credit uczestniczą w programie rabatowym dostając stałe zniżki w centrum handlowym. W wielu przypadkach sięgają one nawet 30 procent!
- Kobiety w mniejszym stopniu niż mężczyźni kierują się wyglądem karty. Przemawia do nich jednak twardy argument w postaci dodatkowych rabatów na zakupy – mówi Jarosław Fuks, zarządzający Wydziałem Analiz Rynku i Segmentacji w MultiBanku – Spośród wszystkich klientów, którzy zdecydowali się na kartę Visa Wola Park kobiety stanowiły blisko 70%.
Taka sama analiza karty MultiZet, (która pozwala na dobór indywidualnego, niepowtarzalnego design’u), pokazuje że ten pomysł akceptowany jest bardziej przez panów, niż panie. Być może mężczyźni coraz częściej potrzebują się wyróżnić. Kartę MultiZet wybiera o 30% więcej panów. Można powiedzieć, że mężczyźni kierują się bardziej estetyką, niż przesłankami natury ekonomicznej.
Równocześnie analitycy zauważyli, że potwierdza się teza o intensywniejszym używaniu kart kredytowych przez kobiety. Panie aktywniej korzystają z przyznanego kredytu, jakkolwiek nie zawsze mają przyznany limit kredytowy na tak samo wysokim poziomie, jak mężczyźni. Wynika to z często niższych zarobków. Kobiety korzystają z kart kredytowych niezależnie od wieku (30-49 lat), co jest odmienne od mężczyzn, którzy chętniej wybierają kredyt na karcie, zwłaszcza, jeśli są w wieku 30-34 lata.
INFORMACJE DODATKOWE:
Karta Visa MultiZet - produkt MultiBanku i Radia ZET pozwala zaprojektować własną, indywidualną kartę kredytową. Bank uruchomił specjalną internetową aplikację, pozwalającą na zaprojektowanie karty.
Karta Visa Wola Park - Klienci posiadający tę co-brandową kartę Visa Credit uczestniczą w programie rabatowym dostając stałe zniżki w centrum handlowym. W wielu przypadkach sięgają one nawet 30 procent!