Rekin Reklamy dla mBanku

Rekin Reklamy dla mBanku

Spot telewizyjny Nie musisz wierzyć reklamom, przygotowany w ramach kampanii wizerunkowej prowadzonej przez mBank jesienią 2005 roku, otrzymał nagrodę główną w kategorii „Telewizyjna reklama wizerunku instytucji finansowej” w konkursie Rekiny Reklamy 2005.

Jury konkursu, w którego skład wchodzą m.in. przedstawiciele mediów, agencji reklamowych, Związku Banków Polskich oraz znawcy języka Polskiego, uznali reklamę przygotowana przez mBank i agencję Czteryczwarte za odróżniającą się na tle rynku.

Na łamach Gazety Bankowej – pomysłodawcy konkursu, czytamy:
Można to uznać za paradoks, ale za najlepszą telewizyjna reklamę wizerunku nagrodę otrzymali mBank i agencja Czteryczwarte za spot wyśmiewający reklamy telewizyjne właśnie. Jurorzy docenili przewrotność przekazu i to, że nagrodzony spot pokazuje kulisy reklamy. W zalewie spotów reklamowych mBank wyróżnił się i został zauważony, a o to przecież chodzi.

Celem kampanii, która trwała od września do listopada ubiegłego roku, było zwiększenie świadomości i znajomości marki oraz budowa wizerunku mBanku jako wiarygodnej instytucji pierwszego wyboru, o najkorzystniejszej, szerokiej ofercie produktów i usług finansowych.
W reklamie zostało podkreślone, że z usług mBanku korzysta już milion Klientów, a podstawowym źródłem informacji o Banku są polecenia.

Hasło przewodnie kampanii – Nie musisz wierzyć reklamom – miało na celu zaintrygować odbiorców reklam i skłonić do zastanowienia się nad motywami wyboru banku i sposobem zarządzania finansami osobistymi.
Powiedzieliśmy otwarcie: To nie jest promocja, taka jest oferta mBanku. Zwróciliśmy uwagę Klientów na to, aby nie wierzyli krótkookresowym promocjom czy agresywnym reklamom, ale żeby sami weryfikowali oferty lub korzystali z rekomendacji znajomych. - mówi Paweł Kucharski, Dyrektor Biura Marketingu i Rozwoju Biznesu mBanku. I ten cel osiągnęliśmy – dodaje.

Duży wpływ na powstanie reklamy mieli Klienci mBanku. W serwisie internetowym powstały specjalne strony poświęcone kampanii. Na początku serwis ten był miejscem gdzie Klienci wypowiadali się, dlaczego wybrali mBank i zgłaszali się do castingu do reklamy. Ostatecznie na planie zdjęciowym, statystowało 10 Klientów mBanku. W serwisie o kampanii znalazła się także relacja z planu zdjęciowego do spotu.

Kampania reklamowa objęła telewizję, Internet oraz kina. Kreacje do kampanii przygotowała agencja Czteryczwarte. Planowaniem mediów zajmował się dom mediowy Vizeum.

Spot reklamowy został wyreżyserowany i zrealizowany przez Łukasza Zadrzyńskiego, twórcę blisko dwustu filmów reklamowych, spektaklu teatru telewizji oraz filmu fabularnego „Billboard”. Produkcję spotu mBank powierzył domowi produkcyjnemu Tango.

Spoty trwające 30 sekund zostały wyemitowane przez TVP1, TVP2, TVN, Polsat, TVN24 oraz telewizje tematyczne: TVN METEO, TVN STYLE, TVN TURBO i Discovery.

Nadal dostępny jest serwis internetowy towarzyszący kampanii:
www.mbank.pl/kampania2005

Rezultatem kampanii był znaczący wzrost świadomości marki (10% w ciągu 2 miesięcy) oraz coraz większa dynamika przyrostu liczby Klientów korzystających z usług mBanku. W październiku 2005 roku zanotowano o 17% większą sprzedaż w stosunku do tego samego miesiąca poprzedniego roku.

W konkursie Rekiny Reklamy oceniane są reklamy/ kampanie reklamowe instytucji i produktów finansowych, opublikowane/wyemitowane po raz pierwszy w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia danego roku w następujących kategoriach:


telewizyjna reklama produktu finansowego


radiowa reklama produktu finansowego


prasowa i outdoorowa reklama produktu finansowego


internetowa reklama produktu finansowego


telewizyjna reklama wizerunku instytucji finansowej


radiowa reklama wizerunku instytucji finansowej


prasowa i outdoorowa reklama wizerunku instytucji finansowej


internetowa reklama wizerunku instytucji finansowej


Jury ocenia m.in. przejrzystość informacji, atrakcyjność oraz spójność formy przekazu z wizerunkiem firmy, a także skuteczność użytych środków.
Powiązane artykuły
Nowość w aplikacji mBanku: proste skanowanie danych do przelewu

W najnowszej wersji aplikacji klienci będą mogli skorzystać z opcji prostego skanowania danych do przelewu. Zamiast mozolnie przepisywać cyfry czy adres odbiorcy przelewu, wystarczy nakierować kamerę telefonu i… gotowe!
Nowość w mBanku: debetówka z wieloma walutami bez kosztów 

Płacenie za granicą będzie jeszcze prostsze dzięki nowej usłudze, którą mBank przedstawi klientom w listopadzie. Każdy klient, który ma w portfelu zwykłą kartę Visa, będzie mógł bezpłatnie włączyć usługę wielowalutową. Na początek będzie ona działać dla czterech walut: E
Matematyka jest wszędzie! Ponad 100 tys. zamówień książki mFundacji

Fundacja mBanku wydała i przekazała rodzicom w całej Polsce przełomową książkę „Matematyka jest wszędzie”. Właśnie zakończyła się trzecia, ostatnia edycja akcji, w której można było zamówić dla siebie jej bezpłatny egzemplarz. We wszystkich edycjach w 2018 roku książkę z
Allegro wprowadza nową ofertę kredytu dla firm i wspiera rozwój polskiej przedsiębiorczości

Allegro, we współpracy z mBankiem wprowadza dwie nowe metody finansowania dla firm handlujących w serwisie: pożyczkę gotówkową oraz kredyt w rachunku bieżącym. Rozwiązanie stworzone jest z myślą o internetowych mikroprzedsiębiorcach, którzy chcą rozwijać swój biznes dzięki szybkiemu dostępowi do dodatkowych środków. Decyzja kredytowa dostępna jest już w 3 minuty od wysłania wniosku. Wysokość finansowania dopasowana jest do wielkości sprzedaży na Allegro. Dzięki temu do skorzystania z kredytu nie są potrzebne żadne dodatkowe dokumenty. Wystarczy prosty wniosek online dostępny na platformie Allegro.