Spot telewizyjny Nie musisz wierzyć reklamom, przygotowany w ramach kampanii wizerunkowej prowadzonej przez mBank jesienią 2005 roku, otrzymał nagrodę główną w kategorii „Telewizyjna reklama wizerunku instytucji finansowej” w konkursie Rekiny Reklamy 2005.
Jury konkursu, w którego skład wchodzą m.in. przedstawiciele mediów, agencji reklamowych, Związku Banków Polskich oraz znawcy języka Polskiego, uznali reklamę przygotowana przez mBank i agencję Czteryczwarte za odróżniającą się na tle rynku.
Na łamach Gazety Bankowej – pomysłodawcy konkursu, czytamy:
Można to uznać za paradoks, ale za najlepszą telewizyjna reklamę wizerunku nagrodę otrzymali mBank i agencja Czteryczwarte za spot wyśmiewający reklamy telewizyjne właśnie. Jurorzy docenili przewrotność przekazu i to, że nagrodzony spot pokazuje kulisy reklamy. W zalewie spotów reklamowych mBank wyróżnił się i został zauważony, a o to przecież chodzi.
Celem kampanii, która trwała od września do listopada ubiegłego roku, było zwiększenie świadomości i znajomości marki oraz budowa wizerunku mBanku jako wiarygodnej instytucji pierwszego wyboru, o najkorzystniejszej, szerokiej ofercie produktów i usług finansowych.
W reklamie zostało podkreślone, że z usług mBanku korzysta już milion Klientów, a podstawowym źródłem informacji o Banku są polecenia.
Hasło przewodnie kampanii – Nie musisz wierzyć reklamom – miało na celu zaintrygować odbiorców reklam i skłonić do zastanowienia się nad motywami wyboru banku i sposobem zarządzania finansami osobistymi.
Powiedzieliśmy otwarcie: To nie jest promocja, taka jest oferta mBanku. Zwróciliśmy uwagę Klientów na to, aby nie wierzyli krótkookresowym promocjom czy agresywnym reklamom, ale żeby sami weryfikowali oferty lub korzystali z rekomendacji znajomych. - mówi Paweł Kucharski, Dyrektor Biura Marketingu i Rozwoju Biznesu mBanku. I ten cel osiągnęliśmy – dodaje.
Duży wpływ na powstanie reklamy mieli Klienci mBanku. W serwisie internetowym powstały specjalne strony poświęcone kampanii. Na początku serwis ten był miejscem gdzie Klienci wypowiadali się, dlaczego wybrali mBank i zgłaszali się do castingu do reklamy. Ostatecznie na planie zdjęciowym, statystowało 10 Klientów mBanku. W serwisie o kampanii znalazła się także relacja z planu zdjęciowego do spotu.
Kampania reklamowa objęła telewizję, Internet oraz kina. Kreacje do kampanii przygotowała agencja Czteryczwarte. Planowaniem mediów zajmował się dom mediowy Vizeum.
Spot reklamowy został wyreżyserowany i zrealizowany przez Łukasza Zadrzyńskiego, twórcę blisko dwustu filmów reklamowych, spektaklu teatru telewizji oraz filmu fabularnego „Billboard”. Produkcję spotu mBank powierzył domowi produkcyjnemu Tango.
Spoty trwające 30 sekund zostały wyemitowane przez TVP1, TVP2, TVN, Polsat, TVN24 oraz telewizje tematyczne: TVN METEO, TVN STYLE, TVN TURBO i Discovery.
Nadal dostępny jest serwis internetowy towarzyszący kampanii:
www.mbank.pl/kampania2005
Rezultatem kampanii był znaczący wzrost świadomości marki (10% w ciągu 2 miesięcy) oraz coraz większa dynamika przyrostu liczby Klientów korzystających z usług mBanku. W październiku 2005 roku zanotowano o 17% większą sprzedaż w stosunku do tego samego miesiąca poprzedniego roku.
W konkursie Rekiny Reklamy oceniane są reklamy/ kampanie reklamowe instytucji i produktów finansowych, opublikowane/wyemitowane po raz pierwszy w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia danego roku w następujących kategoriach:
telewizyjna reklama produktu finansowego
radiowa reklama produktu finansowego
prasowa i outdoorowa reklama produktu finansowego
internetowa reklama produktu finansowego
telewizyjna reklama wizerunku instytucji finansowej
radiowa reklama wizerunku instytucji finansowej
prasowa i outdoorowa reklama wizerunku instytucji finansowej
internetowa reklama wizerunku instytucji finansowej
Jury ocenia m.in. przejrzystość informacji, atrakcyjność oraz spójność formy przekazu z wizerunkiem firmy, a także skuteczność użytych środków.
Na łamach Gazety Bankowej – pomysłodawcy konkursu, czytamy:
Można to uznać za paradoks, ale za najlepszą telewizyjna reklamę wizerunku nagrodę otrzymali mBank i agencja Czteryczwarte za spot wyśmiewający reklamy telewizyjne właśnie. Jurorzy docenili przewrotność przekazu i to, że nagrodzony spot pokazuje kulisy reklamy. W zalewie spotów reklamowych mBank wyróżnił się i został zauważony, a o to przecież chodzi.
Celem kampanii, która trwała od września do listopada ubiegłego roku, było zwiększenie świadomości i znajomości marki oraz budowa wizerunku mBanku jako wiarygodnej instytucji pierwszego wyboru, o najkorzystniejszej, szerokiej ofercie produktów i usług finansowych.
W reklamie zostało podkreślone, że z usług mBanku korzysta już milion Klientów, a podstawowym źródłem informacji o Banku są polecenia.
Hasło przewodnie kampanii – Nie musisz wierzyć reklamom – miało na celu zaintrygować odbiorców reklam i skłonić do zastanowienia się nad motywami wyboru banku i sposobem zarządzania finansami osobistymi.
Powiedzieliśmy otwarcie: To nie jest promocja, taka jest oferta mBanku. Zwróciliśmy uwagę Klientów na to, aby nie wierzyli krótkookresowym promocjom czy agresywnym reklamom, ale żeby sami weryfikowali oferty lub korzystali z rekomendacji znajomych. - mówi Paweł Kucharski, Dyrektor Biura Marketingu i Rozwoju Biznesu mBanku. I ten cel osiągnęliśmy – dodaje.
Duży wpływ na powstanie reklamy mieli Klienci mBanku. W serwisie internetowym powstały specjalne strony poświęcone kampanii. Na początku serwis ten był miejscem gdzie Klienci wypowiadali się, dlaczego wybrali mBank i zgłaszali się do castingu do reklamy. Ostatecznie na planie zdjęciowym, statystowało 10 Klientów mBanku. W serwisie o kampanii znalazła się także relacja z planu zdjęciowego do spotu.
Kampania reklamowa objęła telewizję, Internet oraz kina. Kreacje do kampanii przygotowała agencja Czteryczwarte. Planowaniem mediów zajmował się dom mediowy Vizeum.
Spot reklamowy został wyreżyserowany i zrealizowany przez Łukasza Zadrzyńskiego, twórcę blisko dwustu filmów reklamowych, spektaklu teatru telewizji oraz filmu fabularnego „Billboard”. Produkcję spotu mBank powierzył domowi produkcyjnemu Tango.
Spoty trwające 30 sekund zostały wyemitowane przez TVP1, TVP2, TVN, Polsat, TVN24 oraz telewizje tematyczne: TVN METEO, TVN STYLE, TVN TURBO i Discovery.
Nadal dostępny jest serwis internetowy towarzyszący kampanii:
www.mbank.pl/kampania2005
Rezultatem kampanii był znaczący wzrost świadomości marki (10% w ciągu 2 miesięcy) oraz coraz większa dynamika przyrostu liczby Klientów korzystających z usług mBanku. W październiku 2005 roku zanotowano o 17% większą sprzedaż w stosunku do tego samego miesiąca poprzedniego roku.
W konkursie Rekiny Reklamy oceniane są reklamy/ kampanie reklamowe instytucji i produktów finansowych, opublikowane/wyemitowane po raz pierwszy w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia danego roku w następujących kategoriach:
telewizyjna reklama produktu finansowego
radiowa reklama produktu finansowego
prasowa i outdoorowa reklama produktu finansowego
internetowa reklama produktu finansowego
telewizyjna reklama wizerunku instytucji finansowej
radiowa reklama wizerunku instytucji finansowej
prasowa i outdoorowa reklama wizerunku instytucji finansowej
internetowa reklama wizerunku instytucji finansowej
Jury ocenia m.in. przejrzystość informacji, atrakcyjność oraz spójność formy przekazu z wizerunkiem firmy, a także skuteczność użytych środków.