Z początkiem września BRE Bank rozpoczyna kampanię reklamową skierowaną do małych i średnich przedsiębiorstw. Jej celem jest wsparcie doradców, ocieplenie wizerunku banku i zwrócenie uwagi rynku, że wysokie standardy obsługi wypracowane we współpracy z klientami korporacyjnymi BRE przenosi także na segment MSP. Jednocześnie BRE Bank odkrywa przed rynkiem elementy nowego, odświeżonego wizerunku, podkreślające relacje, kompetencje i innowacyjność - wartości tej marki.
Już po raz kolejny BRE Bank adresuje swoje działania do segmentu MSP i podkreśla, że małe i średnie przedsiębiorstwa powinny oczekiwać od swojego banku najwyższej jakości obsługi. I takiej mogą spodziewać się w BRE Banku, który pod tym względem zdecydowanie wyróżnia się spośród konkurencji. Równie ważne jest także pozyskiwanie nowych klientów - kreacja reklamowa ma być więc wsparciem doradców, ma zainteresować i poinformować potencjalnych klientów o korzyściach wynikających ze współpracy z BRE Bankiem.
Jakich korzyściach?
„Bardzo konkretnych”- odpowiada Marcin Lucimiński, dyrektor Biura Bankowości Małych i Średnich Przedsiębiorstw. „Jesteśmy specjalistami, jeśli chodzi o obsługę przedsiębiorstw. Wieloletnia, partnerska współpraca z korporacjami pozwoliła nam wypracowywać najwyższe standardy jakości w zakresie usług bankowych. Mamy unikalną filozofię obsługi - każdego doradcę wspiera zespół ekspercki złożony ze specjalistów z dziedziny bankowości transakcyjnej, finansowania handlu, pozyskiwania funduszy unijnych oraz analityków. Zatem wysoki, korporacyjny standard jakości gwarantujemy także mniejszym firmom, z obrotami już od 3 mln zł. Dlatego, jak pokazują wyniki badań IPSOS, aż 94% naszych Klientów poleciłoby korzystanie z usług BRE Banku innym firmom. Bo nasze rozwiązania dostosowujemy do ich indywidualnych potrzeb i nie zmieniamy jakości obsługi”
Wrześniowa kampania MSP to jednocześnie pierwsza odsłona nowych elementów wizerunkowych BRE Banku, który porządkuje i uspójnia swoją wizualizację, odświeża logo i ociepla kreacje reklamowe.
Nowa wizualizacja to jedna z inicjatyw towarzyszących biznesowemu projektowi BREnova, czyli kilkunastu procesom, które w ostatnich miesiącach przeprowadzał BRE Bank. Pierwszym etapem była koncentracja na podstawowej działalności biznesowej. Wdrożono szereg inicjatyw przychodowych związanych między innymi z zacieśnianiem relacji i współpracy wewnątrz Grupy BRE. Wykorzystano efekty synergii, jakie zachodzą pomiędzy spółkami a także wewnątrz BRE Banku, pomiędzy częścią korporacyjną a detaliczną. Kolejnym etapem tych ewolucyjnych zmian jest odświeżenie wizerunku i rozpoczęcie działań porządkujących identyfikację wizualną. Marka BRE ma być jeszcze silniej powiązana z trzema wiodącymi wartościami: relacjami, kompetencjami i innowacyjnością. Nowa kampania BRE jest pierwszym z wielu elementów tego sprzężenia.
„Kreacje przygotowane na potrzeby tej kampanii mają podkreślać emocjonalny charakter relacji pomiędzy klientem, a doradcą, ale jednocześnie wskazywać na wysokie kompetencje BRE jako partnera w biznesie. Partnera gwarantującego wysoką jakość usług i innowacyjność produktów. Stąd też otoczenie, w którym pojawiają się nasi bohaterowie kojarzy się z przestrzenią i nowoczesnością” -mówi Paulina Rutkowska, szefowa obszaru marketingu i relacji inwestorskich w BRE Banku.
„Jednocześnie nie odcinamy się od dotychczasowej praktyki pokazywania konkretów. 94 % klientów, którzy poleciliby nasze usługi swoim kontrahentom to wynik obiektywnych badań, wynik którym chcemy się pochwalić”- dodaje.
Główne media wykorzystane w kampanii to prasa i Internet. Ich zadaniem jest ogólnokrajowe wsparcie kampanii. Reklamy pojawią się w dziennikach:
Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Gazeta Prawna, w magazynie Forbes oraz w tygodnikach opinii: Polityka, Forum, Newsweek, Wprost.
Wykorzystanie Internetu ma na celu zachęcenie przedsiębiorców do zapoznania się z ofertą banku i kontaktu z doradcą za pomocą portalu
brebank.pl. Na potrzeby kampanii został również przygotowany specjalny landing page, na który użytkownik trafi po kliknięciu w którąkolwiek z form reklamowych publikowanych w Internecie.
Dodatkowo, hasła wykorzystywane w kampanii zostaną również wykorzystane jako treści linków sponsorowanych emitowanych w wyszukiwarkach.
Media plan internetowy wykorzystuje zarówno witryny branżowe, adresowane do właścicieli firm lub osób pełniących w nich ważne funkcje (m.in.: gofin.pl, Pit.pl, Vat.pl, dziennik.pl, Podatki.pl, egospodarka.pl, Money.pl i Bankier.pl) jak i media elektroniczne, nastawione na bardziej masowego odbiorcę (Gazeta.pl, Onet.pl).
Dodatkowo zdecydowano się na wzmocnienie kampanii w stolicy. Mediami uzupełniającymi są radio (Tok FM oraz PIN) i outdoor.
Wsparciem kampanii w placówkach BRE Banku będą: plakaty; reklama wielkoformatowa na fasadach wybranych oddziałów (Warszawa, Łódź, Katowice, Poznań, Szczecin, Lublin, Olsztyn, Opole, Leszno i Kielce); reklama w witrynach okiennych wybranych biur korporacyjnych.
Kampania potrwa do połowy października. Autorem kreacji jest Agencja Red8 Communication Group, media tradycyjne planował Dom Mediowy MPG, kreacje internetowe przygotowała firma Unlimited, a zakup mediów internetowych należał do Media Contacts.
Już po raz kolejny BRE Bank adresuje swoje działania do segmentu MSP i podkreśla, że małe i średnie przedsiębiorstwa powinny oczekiwać od swojego banku najwyższej jakości obsługi. I takiej mogą spodziewać się w BRE Banku, który pod tym względem zdecydowanie wyróżnia się spośród konkurencji. Równie ważne jest także pozyskiwanie nowych klientów - kreacja reklamowa ma być więc wsparciem doradców, ma zainteresować i poinformować potencjalnych klientów o korzyściach wynikających ze współpracy z BRE Bankiem.
Jakich korzyściach?
„Bardzo konkretnych”- odpowiada Marcin Lucimiński, dyrektor Biura Bankowości Małych i Średnich Przedsiębiorstw. „Jesteśmy specjalistami, jeśli chodzi o obsługę przedsiębiorstw. Wieloletnia, partnerska współpraca z korporacjami pozwoliła nam wypracowywać najwyższe standardy jakości w zakresie usług bankowych. Mamy unikalną filozofię obsługi - każdego doradcę wspiera zespół ekspercki złożony ze specjalistów z dziedziny bankowości transakcyjnej, finansowania handlu, pozyskiwania funduszy unijnych oraz analityków. Zatem wysoki, korporacyjny standard jakości gwarantujemy także mniejszym firmom, z obrotami już od 3 mln zł. Dlatego, jak pokazują wyniki badań IPSOS, aż 94% naszych Klientów poleciłoby korzystanie z usług BRE Banku innym firmom. Bo nasze rozwiązania dostosowujemy do ich indywidualnych potrzeb i nie zmieniamy jakości obsługi”
Wrześniowa kampania MSP to jednocześnie pierwsza odsłona nowych elementów wizerunkowych BRE Banku, który porządkuje i uspójnia swoją wizualizację, odświeża logo i ociepla kreacje reklamowe.
Nowa wizualizacja to jedna z inicjatyw towarzyszących biznesowemu projektowi BREnova, czyli kilkunastu procesom, które w ostatnich miesiącach przeprowadzał BRE Bank. Pierwszym etapem była koncentracja na podstawowej działalności biznesowej. Wdrożono szereg inicjatyw przychodowych związanych między innymi z zacieśnianiem relacji i współpracy wewnątrz Grupy BRE. Wykorzystano efekty synergii, jakie zachodzą pomiędzy spółkami a także wewnątrz BRE Banku, pomiędzy częścią korporacyjną a detaliczną. Kolejnym etapem tych ewolucyjnych zmian jest odświeżenie wizerunku i rozpoczęcie działań porządkujących identyfikację wizualną. Marka BRE ma być jeszcze silniej powiązana z trzema wiodącymi wartościami: relacjami, kompetencjami i innowacyjnością. Nowa kampania BRE jest pierwszym z wielu elementów tego sprzężenia.
„Kreacje przygotowane na potrzeby tej kampanii mają podkreślać emocjonalny charakter relacji pomiędzy klientem, a doradcą, ale jednocześnie wskazywać na wysokie kompetencje BRE jako partnera w biznesie. Partnera gwarantującego wysoką jakość usług i innowacyjność produktów. Stąd też otoczenie, w którym pojawiają się nasi bohaterowie kojarzy się z przestrzenią i nowoczesnością” -mówi Paulina Rutkowska, szefowa obszaru marketingu i relacji inwestorskich w BRE Banku.
„Jednocześnie nie odcinamy się od dotychczasowej praktyki pokazywania konkretów. 94 % klientów, którzy poleciliby nasze usługi swoim kontrahentom to wynik obiektywnych badań, wynik którym chcemy się pochwalić”- dodaje.
Główne media wykorzystane w kampanii to prasa i Internet. Ich zadaniem jest ogólnokrajowe wsparcie kampanii. Reklamy pojawią się w dziennikach:
Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Gazeta Prawna, w magazynie Forbes oraz w tygodnikach opinii: Polityka, Forum, Newsweek, Wprost.
Wykorzystanie Internetu ma na celu zachęcenie przedsiębiorców do zapoznania się z ofertą banku i kontaktu z doradcą za pomocą portalu
brebank.pl. Na potrzeby kampanii został również przygotowany specjalny landing page, na który użytkownik trafi po kliknięciu w którąkolwiek z form reklamowych publikowanych w Internecie.
Dodatkowo, hasła wykorzystywane w kampanii zostaną również wykorzystane jako treści linków sponsorowanych emitowanych w wyszukiwarkach.
Media plan internetowy wykorzystuje zarówno witryny branżowe, adresowane do właścicieli firm lub osób pełniących w nich ważne funkcje (m.in.: gofin.pl, Pit.pl, Vat.pl, dziennik.pl, Podatki.pl, egospodarka.pl, Money.pl i Bankier.pl) jak i media elektroniczne, nastawione na bardziej masowego odbiorcę (Gazeta.pl, Onet.pl).
Dodatkowo zdecydowano się na wzmocnienie kampanii w stolicy. Mediami uzupełniającymi są radio (Tok FM oraz PIN) i outdoor.
Wsparciem kampanii w placówkach BRE Banku będą: plakaty; reklama wielkoformatowa na fasadach wybranych oddziałów (Warszawa, Łódź, Katowice, Poznań, Szczecin, Lublin, Olsztyn, Opole, Leszno i Kielce); reklama w witrynach okiennych wybranych biur korporacyjnych.
Kampania potrwa do połowy października. Autorem kreacji jest Agencja Red8 Communication Group, media tradycyjne planował Dom Mediowy MPG, kreacje internetowe przygotowała firma Unlimited, a zakup mediów internetowych należał do Media Contacts.