Studenci elitarnego programu MBA na najlepszych uniwersytetach świata - INSEAD w Fontainebleu, Wharton Business School w Filadelfii, i Yale w Connecticut, stworzyli studium przypadku o mBanku.
Pięciu studentów z Polski, Francji, Hiszpanii, Chin i USA, z wiodących szkół biznesowych na świecie przedstawiło sukces rynkowy mBanku jako przykład i model dla 350 menadżerów z 83 krajów świata. Studium przypadku stworzone w ramach programu MBA w INSEAD we Francji, Singapurze i Wharton Business School w Filadelfii, poświęcone jest innowacjom w infrastrukturze informatycznej wdrożonej i wykorzystanej w projekcie mBanku.
Sukces mBanku, który dziś został poddany analizie najlepszych studentów na świecie, jest zarówno wynikiem przemyślanej strategii, która leżała u podstaw modelu biznesowego, jak i konglomeratem zdarzeń, pomysłów i szczęścia w biznesie. To, co zrobiliśmy w ciągu ostatnich pięciu lat ma ogromny ładunek emocjonalny. To rzeczywiście nasze życie i wiedza, budowana w trakcie projektu - podkreśla Sławomir Lachowski, prezes BRE Banku SA, pomysłodawca i twórca mBanku.
mBank, wykorzystując nowoczesną technologię, jako pierwszy zaoferował produkty i usługi dostępne wyłącznie za pośrednictwem zdalnych kanałów dostępu (Internet, telefon, SMS, WAP). Jednakże największe znaczenie dla modelu biznesowego mBanku ma ogromna dbałość o Klienta, przejawiająca się podporządkowaniem modelu obsługi jego zmieniającym się potrzebom.
W końcu lat 90-tych świat zawirował na tyle, by mówić, że nic już nie będzie takie, jak było dawniej. Te radykalne zmiany sposobu używania komputera, nowe zastosowania informatyki, rozwój telekomunikacji i Internetu dały początek Nowej Gospodarce. Gospodarce funkcjonującej na zupełnie innych zasadach, z nowymi szansami, zagrożeniami i wyzwaniami - dodaje prezes BRE Banku.
W 2000 roku zaledwie 50 tys. osób w Polsce korzystało z internetowego dostępu do banku, dziś jest ich prawie 4 mln - w ciągu pięciu lat nastąpił 80-krotny wzrost. W tym samym okresie
mBank pozyskał 1,05 miliona Klientów
i ponad 4 mld zł depozytów, co czyni go jednym z 20 największych banków internetowych na świecie, i jednym z 10 w Europie.
Pozostający liderem innowacji na rynku finansowym w Polsce, mBank stanowi bardzo dobry przypadek do analiz i prac naukowych z dziedziny zarządzania, IT, marketingu oraz public relations. Wielu studentów decyduje się na pisanie prac magisterskich w oparciu o przykład mBanku tworzącego nowe rozwiązania i narzucającego nowe standardy oferty i obsługi Klienta.
Ponadto mBank angażuje się w projekty związane z edukacją i inicjatywami studentów, jak np. działalność kół naukowych na Uniwersytecie Łódzkim, w Szkole Głównej Handlowej czy Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Pracownicy mBanku prowadzą również wykłady i prelekcje na uczelniach w całej Polsce. Angażując się w działania edukacyjne, mBank propaguje wiedzę i zwiększa świadomość młodych ludzi w zakresie nowoczesnych rozwiązań i innowacji w bankowości. Dodatkowo celem mBanku jest dotarcie do coraz szerszego grona młodych, dynamicznych ludzi, którzy dopiero rozpoczynają swoją aktywność zawodową.
Sukces mBanku, który dziś został poddany analizie najlepszych studentów na świecie, jest zarówno wynikiem przemyślanej strategii, która leżała u podstaw modelu biznesowego, jak i konglomeratem zdarzeń, pomysłów i szczęścia w biznesie. To, co zrobiliśmy w ciągu ostatnich pięciu lat ma ogromny ładunek emocjonalny. To rzeczywiście nasze życie i wiedza, budowana w trakcie projektu - podkreśla Sławomir Lachowski, prezes BRE Banku SA, pomysłodawca i twórca mBanku.
mBank, wykorzystując nowoczesną technologię, jako pierwszy zaoferował produkty i usługi dostępne wyłącznie za pośrednictwem zdalnych kanałów dostępu (Internet, telefon, SMS, WAP). Jednakże największe znaczenie dla modelu biznesowego mBanku ma ogromna dbałość o Klienta, przejawiająca się podporządkowaniem modelu obsługi jego zmieniającym się potrzebom.
W końcu lat 90-tych świat zawirował na tyle, by mówić, że nic już nie będzie takie, jak było dawniej. Te radykalne zmiany sposobu używania komputera, nowe zastosowania informatyki, rozwój telekomunikacji i Internetu dały początek Nowej Gospodarce. Gospodarce funkcjonującej na zupełnie innych zasadach, z nowymi szansami, zagrożeniami i wyzwaniami - dodaje prezes BRE Banku.
W 2000 roku zaledwie 50 tys. osób w Polsce korzystało z internetowego dostępu do banku, dziś jest ich prawie 4 mln - w ciągu pięciu lat nastąpił 80-krotny wzrost. W tym samym okresie
mBank pozyskał 1,05 miliona Klientów
i ponad 4 mld zł depozytów, co czyni go jednym z 20 największych banków internetowych na świecie, i jednym z 10 w Europie.
Pozostający liderem innowacji na rynku finansowym w Polsce, mBank stanowi bardzo dobry przypadek do analiz i prac naukowych z dziedziny zarządzania, IT, marketingu oraz public relations. Wielu studentów decyduje się na pisanie prac magisterskich w oparciu o przykład mBanku tworzącego nowe rozwiązania i narzucającego nowe standardy oferty i obsługi Klienta.
Ponadto mBank angażuje się w projekty związane z edukacją i inicjatywami studentów, jak np. działalność kół naukowych na Uniwersytecie Łódzkim, w Szkole Głównej Handlowej czy Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Pracownicy mBanku prowadzą również wykłady i prelekcje na uczelniach w całej Polsce. Angażując się w działania edukacyjne, mBank propaguje wiedzę i zwiększa świadomość młodych ludzi w zakresie nowoczesnych rozwiązań i innowacji w bankowości. Dodatkowo celem mBanku jest dotarcie do coraz szerszego grona młodych, dynamicznych ludzi, którzy dopiero rozpoczynają swoją aktywność zawodową.