Linia biznesowa bankowości korporacyjnej BRE Banku wypracowała w 2005 r. 175,0 mln zł zysku brutto. W tym obszarze BRE Bank dokonał w 2005 r. wiele istotnych przemian, związanych z wdrożeniem strategii BREaktywacji, w tym m.in. z opracowaniem i wdrożeniem nowego modelu biznesu na tym rynku. W ciągu ub.r. BRE Bank pozyskał 1917 nowych klientów bankowości korporacyjnej, w tym 530 w IV kwartale. Plany na rok 2006 są równie ambitne, bowiem BRE Bank chce zwiększyć liczbę obsługiwanych firm – w zależności od segmentu profilowanej oferty bankowości korporacyjnej – o od kilku do kilkunastu procent.
Bankowość korporacyjna leży u źródeł powstania BRE Banku i jego największych sukcesów w latach ubiegłych. W ramach budowy nowego modelu biznesowego działalności w tym segmencie rynku BRE Bank ściśle określił grupy docelowe firm, dla których chce być postrzegany jako Bank pierwszego wyboru. W ramach strategii BREaktywacji wypracowany został model współpracy z określonymi grupami przedsiębiorstw, dla których BRE Bank posiada ofertę produktów i model obsługi zgodny z ich potrzebami i wymaganiami.
Głównymi segmentami dla ekspansji Banku zostały uznane:
- duże przedsiębiorstwa, o obrotach rocznych od 30 mln zł do 1 mld zł
- małe i średnie przedsiębiorstwa (MSP), o obrotach do 30 mln zł rocznie
- a także grupa największych korporacji i przedsiębiorstw międzynarodowych (o obrotach powyżej 1 mld zł rocznie).
BRE Bank nie uzależnia jednak obsługi i jej jakości od wielkości przedsiębiorstwa, ale wszystkim przedsiębiorstwom oferuje produkty i usługi dopasowane do ich potrzeb, a z drugiej strony umożliwia dużą samodzielność w korzystaniu z produktów i usług standardowych. Kluczem do sukcesu jest również idea oferowania Klientom korporacyjnym całego wachlarza produktów, także niebankowych. Wykorzystanie efektów synergii w ramach Grupy BRE Banku, z udziałem takich spółek jak BRE Leasing, Polfactor, Dom Inwestycyjny BRE Banku, BRE Corporate Finance, Intermarket Bank, Polfactor, czy Skarbiec TFI, pozwala zapewnić przedsiębiorcy wszystkie produkty i usługi niezbędne do bieżącego funkcjonowania i rozwoju firmy, dostosowane do wielkości, wymagań i specyficznych potrzeb poszczególnych przedsiębiorstw.
Wzrosty w roku 2006
Wg danych GUS w Polsce działa ok. 30 tys. firm o obrotach rocznych od 3 do 30 mln zł, które BRE Bank definiuje jako Małe i Średnie Przedsiębiorstwa. Na tak profilowanym rynku BRE Bank chce zwiększyć swój udział z 5,9 tys. firm obsługiwanych obecnie do ok. 9,8 tys. na koniec 2008 r.
Plan na 2006 r. zakłada 18% wzrost portfela Klientów w segmencie MSP (do ok. 7 tys. firm). W tym czasie BRE Bank chce o 8% (do ok. 3,4 tys. firm) zwiększyć udział w rynku usług dla dużych przedsiębiorstw (o obrotach do 1 mld zł) oraz utrzymać obecny stan posiadania, czyli bliskie kontakty z stu największymi grupami kapitałowymi (o przychodach powyżej 1 mld zł rocznie).
BREaktywacja siłą dokonań na rynku bankowości korporacyjnej w 2005 r.
W ramach działań Projektu BREaktywacji w minionym roku BRE Bank wdrożył w obszarze bankowości korporacyjnej nowe zasady organizacji służb sprzedaży oraz segmentacji i modelu obsługi Klientów. Zmieniła się rola i struktura Oddziałów Korporacyjnych, które zostały odciążone od zadań niezwiązanych bezpośrednio z biznesem. Dzięki temu o kilkadziesiąt etatów zwiększono liczbę sprzedawców, co pozwoliło również podjąć działania na rzecz poprawy jakości obsługi firm. Funkcje rozliczeniowe przejęła zaś Centrala Banku i 4 Regionalne Centra Operacyjne (jednostki back-office).
Strategia BREaktywacji przewiduje, że bankowość korporacyjna pozostanie najważniejszym pionem biznesowym i głównym źródłem dochodów Banku. Firmy sektora MSP – będą obok największych grup kapitałowych, korporacji oraz dużych przedsiębiorstw – jedną z głównych grup docelowych działalności w tym segmencie rynku.
W tym celu w ostatnich miesiącach BRE Bank znacząco rozbudowywał ofertę Pakietów dla MSP linii EFEKT, wprowadzając znaczące ułatwienia w dostępie do finansowania .
W lipcu ub.r. BRE Bank podwyższył z 200.000 do 600.000 zł maksymalną wartość kredytu w rachunku bieżącym, przyznawanego w ramach uproszczonej procedury w
Pakiecie EFEKT Plus. Jednocześnie przedsiębiorcy zyskali pewność otrzymania decyzji kredytowej w ciągu 7 dni od złożenia kompletu dokumentów.
W ostatnich miesiącach BRE Bank wzbogacił oferte
Pakiet EFEKT Finansowy.
Umożliwia on skorzystanie z limitu kredytowego do wysokości 1 mln zł, a w nim: kredytu w rachunku bieżącym, kredytu obrotowego, dyskonta weksli, gwarancji bankowych i akredytywy.
Nowością ostatnich tygodni jest wprowadzenie – po 3 latach od wdrożenia oferty Pakietowej dla MSP – kolejnego (czwartego) Pakietu, w wersji EFEKT Inwestycyjny. O jego wyjątkowości stanowi limit kredytowy o wartości do 4 mln zł, w zakres którego wchodzi zestaw produktów na finansowanie działalności bieżącej i inwestycyjnej.
W wyniku rozwoju tego typu oferty rok 2005 był najlepszy w historii pod względem sprzedaży Pakietów dla MSP, których liczba wzrosła o ponad 20% (z 792 w 2004 r. do 954 w 2005 r.). Na rok 2006 przewidziane jest dalsze zwiększenie tej dynamiki i sprzedaż nowym klientom ok. 1350 tego typu produktów ( 42% wzrost rok do roku). Walory produktowe oferty BRE Banku pozwalają mu stać się jednym z kluczowych partnerów dla przedsiębiorstw o rocznych obrotach od 3 do 30 mln zł. BRE Bank chce pozyskać nastawione na rozwój, innowacyjne firmy z sektora MSP, które potrzebują nowoczesnych produktów, szybkiego dostępu do nich oraz najwyższej klasy doradztwa. Dlatego obecnie nie tylko najwięksi Klienci BRE Banku, ale również małe i średnie przedsiębiorstwa mogą liczyć na konsultacje z indywidualnym doradcą Klienta oraz pomoc w skonstruowaniu optymalnego zestawu produktów.
Głównymi segmentami dla ekspansji Banku zostały uznane:
- duże przedsiębiorstwa, o obrotach rocznych od 30 mln zł do 1 mld zł
- małe i średnie przedsiębiorstwa (MSP), o obrotach do 30 mln zł rocznie
- a także grupa największych korporacji i przedsiębiorstw międzynarodowych (o obrotach powyżej 1 mld zł rocznie).
BRE Bank nie uzależnia jednak obsługi i jej jakości od wielkości przedsiębiorstwa, ale wszystkim przedsiębiorstwom oferuje produkty i usługi dopasowane do ich potrzeb, a z drugiej strony umożliwia dużą samodzielność w korzystaniu z produktów i usług standardowych. Kluczem do sukcesu jest również idea oferowania Klientom korporacyjnym całego wachlarza produktów, także niebankowych. Wykorzystanie efektów synergii w ramach Grupy BRE Banku, z udziałem takich spółek jak BRE Leasing, Polfactor, Dom Inwestycyjny BRE Banku, BRE Corporate Finance, Intermarket Bank, Polfactor, czy Skarbiec TFI, pozwala zapewnić przedsiębiorcy wszystkie produkty i usługi niezbędne do bieżącego funkcjonowania i rozwoju firmy, dostosowane do wielkości, wymagań i specyficznych potrzeb poszczególnych przedsiębiorstw.
Wzrosty w roku 2006
Wg danych GUS w Polsce działa ok. 30 tys. firm o obrotach rocznych od 3 do 30 mln zł, które BRE Bank definiuje jako Małe i Średnie Przedsiębiorstwa. Na tak profilowanym rynku BRE Bank chce zwiększyć swój udział z 5,9 tys. firm obsługiwanych obecnie do ok. 9,8 tys. na koniec 2008 r.
Plan na 2006 r. zakłada 18% wzrost portfela Klientów w segmencie MSP (do ok. 7 tys. firm). W tym czasie BRE Bank chce o 8% (do ok. 3,4 tys. firm) zwiększyć udział w rynku usług dla dużych przedsiębiorstw (o obrotach do 1 mld zł) oraz utrzymać obecny stan posiadania, czyli bliskie kontakty z stu największymi grupami kapitałowymi (o przychodach powyżej 1 mld zł rocznie).
BREaktywacja siłą dokonań na rynku bankowości korporacyjnej w 2005 r.
W ramach działań Projektu BREaktywacji w minionym roku BRE Bank wdrożył w obszarze bankowości korporacyjnej nowe zasady organizacji służb sprzedaży oraz segmentacji i modelu obsługi Klientów. Zmieniła się rola i struktura Oddziałów Korporacyjnych, które zostały odciążone od zadań niezwiązanych bezpośrednio z biznesem. Dzięki temu o kilkadziesiąt etatów zwiększono liczbę sprzedawców, co pozwoliło również podjąć działania na rzecz poprawy jakości obsługi firm. Funkcje rozliczeniowe przejęła zaś Centrala Banku i 4 Regionalne Centra Operacyjne (jednostki back-office).
Strategia BREaktywacji przewiduje, że bankowość korporacyjna pozostanie najważniejszym pionem biznesowym i głównym źródłem dochodów Banku. Firmy sektora MSP – będą obok największych grup kapitałowych, korporacji oraz dużych przedsiębiorstw – jedną z głównych grup docelowych działalności w tym segmencie rynku.
W tym celu w ostatnich miesiącach BRE Bank znacząco rozbudowywał ofertę Pakietów dla MSP linii EFEKT, wprowadzając znaczące ułatwienia w dostępie do finansowania .
W lipcu ub.r. BRE Bank podwyższył z 200.000 do 600.000 zł maksymalną wartość kredytu w rachunku bieżącym, przyznawanego w ramach uproszczonej procedury w
Pakiecie EFEKT Plus. Jednocześnie przedsiębiorcy zyskali pewność otrzymania decyzji kredytowej w ciągu 7 dni od złożenia kompletu dokumentów.
W ostatnich miesiącach BRE Bank wzbogacił oferte
Pakiet EFEKT Finansowy.
Umożliwia on skorzystanie z limitu kredytowego do wysokości 1 mln zł, a w nim: kredytu w rachunku bieżącym, kredytu obrotowego, dyskonta weksli, gwarancji bankowych i akredytywy.
Nowością ostatnich tygodni jest wprowadzenie – po 3 latach od wdrożenia oferty Pakietowej dla MSP – kolejnego (czwartego) Pakietu, w wersji EFEKT Inwestycyjny. O jego wyjątkowości stanowi limit kredytowy o wartości do 4 mln zł, w zakres którego wchodzi zestaw produktów na finansowanie działalności bieżącej i inwestycyjnej.
W wyniku rozwoju tego typu oferty rok 2005 był najlepszy w historii pod względem sprzedaży Pakietów dla MSP, których liczba wzrosła o ponad 20% (z 792 w 2004 r. do 954 w 2005 r.). Na rok 2006 przewidziane jest dalsze zwiększenie tej dynamiki i sprzedaż nowym klientom ok. 1350 tego typu produktów ( 42% wzrost rok do roku). Walory produktowe oferty BRE Banku pozwalają mu stać się jednym z kluczowych partnerów dla przedsiębiorstw o rocznych obrotach od 3 do 30 mln zł. BRE Bank chce pozyskać nastawione na rozwój, innowacyjne firmy z sektora MSP, które potrzebują nowoczesnych produktów, szybkiego dostępu do nich oraz najwyższej klasy doradztwa. Dlatego obecnie nie tylko najwięksi Klienci BRE Banku, ale również małe i średnie przedsiębiorstwa mogą liczyć na konsultacje z indywidualnym doradcą Klienta oraz pomoc w skonstruowaniu optymalnego zestawu produktów.