Liczba Klientów korzystających z usług mBanku w br. przekroczy
1 mln.
mBank - lider bankowości elektronicznej - już od ponad czterech lat zapewnia Klientom Maksimum korzyści i wygodę dostarczając dopasowane do ich potrzeb produkty i usługi wysokiej jakości. 2005 będzie rokiem dalszego poszerzania oferty, nie tylko depozytowej, ale także kredytowej, inwestycyjnej i ubezpieczeniowej oraz doskonalenia i zwiększania funkcjonalności kanałów dystrybucji.
Podstawowymi wyróżnikami modelu biznesowego mBanku wciąż pozostają:
Cena - wysokie oprocentowanie oraz brak podstawowych opłat i prowizji
Wygoda zarządzania środkami finansowymi
Prostota - zachowanie przejrzystości zasad, pomimo ciągłego poszerzania oferty
Społeczność - budowanie i umacnianie relacji z Klientami, wspieranie akcji charytatywnych oraz ciekawych przedsięwzięć kulturalnych i edukacyjnych oraz zachęcanie innych do pomocy potrzebującym.
Kierunki rozwoju modelu biznesowego mBanku w 2005 roku:
rozwój produktów ubezpieczeniowych
rozszerzenie oferty kredytowej dla Klientów indywidualnych i mikrofirm
uzupełnianie oferty związanej z oszczędnościami Klientów indywidualnych i mikrofirm, szczególnie w obszarze produktów inwestycyjnych
dalsze zwiększanie funkcjonalności systemu transakcyjnego i pozostałych kanałów kontaktu Klienta z bankiem
umożliwienie wpłat gotówki do mBanku przez sieć bankomatów depozytowych
Strategia funkcjonowania mBanku zakłada dalszy rozwój w stronę banku korzystnego cenowo, nowoczesnego, innowacyjnego od strony wdrażanych produktów oraz zawansowanego technologicznie - pioniera w obszarze technologii.
Dzięki ciągłemu rozwojowi oferty produktowej mBank nie jest już jedynie bankiem depozytowym, jest instytucją finansową pierwszego wyboru, która może zaspokajać potrzeby depozytowe, rozliczeniowe, transakcyjne, kredytowe oraz inwestycyjne swoich Klientów.
Rok 2004 był dla mBanku czasem szybkiego rozwoju oferty produktów i usług oraz bardzo wysokiej dynamiki przyrostu liczby Klientów.
mBank w liczbach (31.12.04):
758 tys. Klientów 961 tys. rachunków, w tym 90 tys. mBIZNES 3 mld zł depozytów 732 mln zł przyznanych kredytów 22,9 tys. wydanych KART kredytowych 560 tys. wydanych kart płatniczych 78,3 tys. Klientów SFI 360 mln zł w SFI 5,7 tys. sprzedanych polis ubezpieczeniowych
W ciągu 12 miesięcy liczba Klientów wzrosła o 40%, a liczba rachunków aż o 45%. mBank jest obecnie 7 bankiem detalicznym w Polsce – pod względem liczby rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych.
Plany sprzedażowe mBanku na rok 2005:
W roku 2005 mBank chce utrzymać dynamikę przyrostu liczby Klientów oraz zwiększyć działania cross-sellingowe.
Stały przyrost liczby Klientów oraz wartości depozytów potwierdzają czołową pozycję mBanku na rynku bankowości elektronicznej w Polsce. Na koniec 2004 liczba rachunków prowadzonych przez mBank przekroczyła 960 tys.
Przy obecnym tempie pozyskiwania nowych Klientów, realne jest przekroczenie liczby 1,2 mln rachunków do końca br.
Planowana liczba nowych rachunków to ok. 300 tys., w tym około 38 tys. mBIZNES – rachunków mikrofirm. Liczba Klientów korzystających z usług mBanku przekroczy 1 mln.
Zgodnie z założonymi kierunkami rozwoju modelu biznesowego, mBank rozbudowuje ofertę produktów kredytowych. Obecnie Klienci mogą korzystać z KREDYTU odnawialnego, kart kredytowych, KREDYTU ratalnego plus oraz mPLANU (kredyt lub pożyczka hipoteczna). W roku 2004 znacznie wzrosła sprzedaż produktów kredytowych. Plany na 2005 zakładają udzielenie kredytów hipotecznych na kwotę 400 mln zł, a ratalnych na kwotę 110 mln zł oraz przeszło 5 mln przyznanych limitów w ramach mBIZNES debet.
mBank przewiduje również wzrost liczby wydanych kart kredytowych o
23 tys. (czyli wzrost o 100%).
Kanały dystrybucji:
Filozofia mBanku oparta jest na wielokanałowym kontakcie z Klientami z wykorzystaniem: Internetu, mLinii, telefonu komórkowego, usługi SMS i WAP, mCzatu, mKiosków oraz Centrów Finansowych.
W roku 2005 serwis internetowy mBanku wzbogaci się o kolejne strony produktowe. Duży nacisk położony będzie także na rozwijanie stron edukacyjnych i informacyjnych.
mSZOP:
mBank uruchomił mSZOP – platformę ecommerce – w 2004 roku. Na koniec grudnia 2004 obroty na platformie sięgnęły 20 mln zł. Produkty i usługi oferowane w mSZOPIE należą do 19 kategorii, takich, jak: elektronika, zegarki, książki, bielizna itp.
W 2005 mSZOP nawiąże współpracę z kolejnymi partnerami, mi.in z Centralwings – nowymi tanimi liniami lotniczymi. Dodane zostaną kolejne kategorie produktów. Ponadto rozbudowane zostaną strony informacyjne mSZOPU oraz wyszukiwarka.
mBank w Społeczności:
Od ponad czterech lat mBank nie tylko oferuje swoim Klientom produkty i usługi najwyższej jakości, ale także stara się umożliwić im swobodny kontakt z bankiem i szansę wyrarażania swoich opinii oraz wymiany doświadczeń z innymi Klientami. W tym celu stworzone zostało Forum, a także mCzat oraz udostępnione adresy email, pod które Klienci mogą wysyłać swoje pytania i uwagi.
mBank stara się także wspierać wiele inicjatyw kulturalnych, sportowych, jak i związanych z edukacją. Działania te będą kontynuowane w 2005 roku. Poprzez serwis
mBank w Społeczności prowadzone będą kolejne akcje pomocy fundacjom, w ramach których Klienci mogą w prosty sposób, bezpłatnie przekazać środki na wybrany cel. Rok 2005 mBank rozpoczął od przedłużeniem współpracy z GOPR – izzyBank jest sponsorem szkolenia on-line „W górach bezpiecznie”. Po raz kolejny również, dzięki wsparciu ze strony banku, Fundacja „ABC XXI – Program Zdrowia Emocjonalnego” przygotowała kalendarze na 2005 rok promujące akcję „Cała Polska Czyta Dzieciom”.
1 mln.
mBank - lider bankowości elektronicznej - już od ponad czterech lat zapewnia Klientom Maksimum korzyści i wygodę dostarczając dopasowane do ich potrzeb produkty i usługi wysokiej jakości. 2005 będzie rokiem dalszego poszerzania oferty, nie tylko depozytowej, ale także kredytowej, inwestycyjnej i ubezpieczeniowej oraz doskonalenia i zwiększania funkcjonalności kanałów dystrybucji.
Podstawowymi wyróżnikami modelu biznesowego mBanku wciąż pozostają:
Cena - wysokie oprocentowanie oraz brak podstawowych opłat i prowizji
Wygoda zarządzania środkami finansowymi
Prostota - zachowanie przejrzystości zasad, pomimo ciągłego poszerzania oferty
Społeczność - budowanie i umacnianie relacji z Klientami, wspieranie akcji charytatywnych oraz ciekawych przedsięwzięć kulturalnych i edukacyjnych oraz zachęcanie innych do pomocy potrzebującym.
Kierunki rozwoju modelu biznesowego mBanku w 2005 roku:
rozwój produktów ubezpieczeniowych
rozszerzenie oferty kredytowej dla Klientów indywidualnych i mikrofirm
uzupełnianie oferty związanej z oszczędnościami Klientów indywidualnych i mikrofirm, szczególnie w obszarze produktów inwestycyjnych
dalsze zwiększanie funkcjonalności systemu transakcyjnego i pozostałych kanałów kontaktu Klienta z bankiem
umożliwienie wpłat gotówki do mBanku przez sieć bankomatów depozytowych
Strategia funkcjonowania mBanku zakłada dalszy rozwój w stronę banku korzystnego cenowo, nowoczesnego, innowacyjnego od strony wdrażanych produktów oraz zawansowanego technologicznie - pioniera w obszarze technologii.
Dzięki ciągłemu rozwojowi oferty produktowej mBank nie jest już jedynie bankiem depozytowym, jest instytucją finansową pierwszego wyboru, która może zaspokajać potrzeby depozytowe, rozliczeniowe, transakcyjne, kredytowe oraz inwestycyjne swoich Klientów.
Rok 2004 był dla mBanku czasem szybkiego rozwoju oferty produktów i usług oraz bardzo wysokiej dynamiki przyrostu liczby Klientów.
mBank w liczbach (31.12.04):
758 tys. Klientów 961 tys. rachunków, w tym 90 tys. mBIZNES 3 mld zł depozytów 732 mln zł przyznanych kredytów 22,9 tys. wydanych KART kredytowych 560 tys. wydanych kart płatniczych 78,3 tys. Klientów SFI 360 mln zł w SFI 5,7 tys. sprzedanych polis ubezpieczeniowych
W ciągu 12 miesięcy liczba Klientów wzrosła o 40%, a liczba rachunków aż o 45%. mBank jest obecnie 7 bankiem detalicznym w Polsce – pod względem liczby rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych.
Plany sprzedażowe mBanku na rok 2005:
W roku 2005 mBank chce utrzymać dynamikę przyrostu liczby Klientów oraz zwiększyć działania cross-sellingowe.
Stały przyrost liczby Klientów oraz wartości depozytów potwierdzają czołową pozycję mBanku na rynku bankowości elektronicznej w Polsce. Na koniec 2004 liczba rachunków prowadzonych przez mBank przekroczyła 960 tys.
Przy obecnym tempie pozyskiwania nowych Klientów, realne jest przekroczenie liczby 1,2 mln rachunków do końca br.
Planowana liczba nowych rachunków to ok. 300 tys., w tym około 38 tys. mBIZNES – rachunków mikrofirm. Liczba Klientów korzystających z usług mBanku przekroczy 1 mln.
Zgodnie z założonymi kierunkami rozwoju modelu biznesowego, mBank rozbudowuje ofertę produktów kredytowych. Obecnie Klienci mogą korzystać z KREDYTU odnawialnego, kart kredytowych, KREDYTU ratalnego plus oraz mPLANU (kredyt lub pożyczka hipoteczna). W roku 2004 znacznie wzrosła sprzedaż produktów kredytowych. Plany na 2005 zakładają udzielenie kredytów hipotecznych na kwotę 400 mln zł, a ratalnych na kwotę 110 mln zł oraz przeszło 5 mln przyznanych limitów w ramach mBIZNES debet.
mBank przewiduje również wzrost liczby wydanych kart kredytowych o
23 tys. (czyli wzrost o 100%).
Kanały dystrybucji:
Filozofia mBanku oparta jest na wielokanałowym kontakcie z Klientami z wykorzystaniem: Internetu, mLinii, telefonu komórkowego, usługi SMS i WAP, mCzatu, mKiosków oraz Centrów Finansowych.
W roku 2005 serwis internetowy mBanku wzbogaci się o kolejne strony produktowe. Duży nacisk położony będzie także na rozwijanie stron edukacyjnych i informacyjnych.
mSZOP:
mBank uruchomił mSZOP – platformę ecommerce – w 2004 roku. Na koniec grudnia 2004 obroty na platformie sięgnęły 20 mln zł. Produkty i usługi oferowane w mSZOPIE należą do 19 kategorii, takich, jak: elektronika, zegarki, książki, bielizna itp.
W 2005 mSZOP nawiąże współpracę z kolejnymi partnerami, mi.in z Centralwings – nowymi tanimi liniami lotniczymi. Dodane zostaną kolejne kategorie produktów. Ponadto rozbudowane zostaną strony informacyjne mSZOPU oraz wyszukiwarka.
mBank w Społeczności:
Od ponad czterech lat mBank nie tylko oferuje swoim Klientom produkty i usługi najwyższej jakości, ale także stara się umożliwić im swobodny kontakt z bankiem i szansę wyrarażania swoich opinii oraz wymiany doświadczeń z innymi Klientami. W tym celu stworzone zostało Forum, a także mCzat oraz udostępnione adresy email, pod które Klienci mogą wysyłać swoje pytania i uwagi.
mBank stara się także wspierać wiele inicjatyw kulturalnych, sportowych, jak i związanych z edukacją. Działania te będą kontynuowane w 2005 roku. Poprzez serwis
mBank w Społeczności prowadzone będą kolejne akcje pomocy fundacjom, w ramach których Klienci mogą w prosty sposób, bezpłatnie przekazać środki na wybrany cel. Rok 2005 mBank rozpoczął od przedłużeniem współpracy z GOPR – izzyBank jest sponsorem szkolenia on-line „W górach bezpiecznie”. Po raz kolejny również, dzięki wsparciu ze strony banku, Fundacja „ABC XXI – Program Zdrowia Emocjonalnego” przygotowała kalendarze na 2005 rok promujące akcję „Cała Polska Czyta Dzieciom”.