Do końca roku mBank wystartuje w Czechach i na Słowacji.
Na starcie mBank będzie oferował konto osobiste, konto oszczędnościowe, a także kredyt zabezpieczony hipoteką oraz kredyt gotówkowy. W drugiej fazie portfolio produktów zostanie zwiększone o Supermarket Funduszy Inwestycyjnych, karty kredytowe, produkty dla biznesu,
a także e-commerce z płatnościami przez Internet za pomocą przelewu z rachunku w mBanku - mTRANSFEREM oraz kartami do płatności w Internecie.
a także e-commerce z płatnościami przez Internet za pomocą przelewu z rachunku w mBanku - mTRANSFEREM oraz kartami do płatności w Internecie.
Model biznesowy projektu oparty jest o ten, który funkcjonuje w Polsce. Podstawowymi wyróżnikami modelu biznesowego mBanku wciąż pozostają:
- Cena - wysokie oprocentowanie oraz brak podstawowych opłat i prowizji
- Wygoda zarządzania środkami finansowymi
- Prostota - zachowanie przejrzystości zasad, pomimo ciągłego poszerzania oferty
- Innowacyjność- rozumiana jako wysoka jakość za korzystną cenę
- Społeczność - budowanie i umacnianie relacji z Klientami, wspieranie akcji charytatywnych oraz ciekawych przedsięwzięć kulturalnych i edukacyjnych oraz zachęcanie innych do pomocy potrzebującym.
Oczekujemy, że do końca 2010 roku w obu krajach pozyskamy, co najmniej 250 tys. Klientów. Przewidujemy, że do tego czasu oba oddziały uzyskają 1,2 mld euro kredytów i zgromadzą 300 mln depozytów - mówi Piotr Gawron, zajmujący w BRE Banku stanowisko Dyrektora Banku ds. mBanku, odpowiedzialny za ekspansję transgraniczną. Suma inwestycji wyniesie ok. 29 mln EURO. Szacujemy, ze próg rentowności zostanie osiągnięty do końca 2012 roku - dodaje Piotr Gawron.
mBank za południową granicą będzie budował sieć sprzedaży podobną do tej w Polsce. Do końca 2008 roku powstanie w Czechach 12 Centrów Finansowych, w których Klienci będą mogli uzyskać informacje o ofercie a także wziąć kredyt zabezpieczony hipoteką. Na Słowacji na koniec 2008 roku będzie funkcjonowało 6 Centrów Finansowych. Na start mBanku Centra Finasowe będą działały w największych miastach obu krajów: Pradze, Brnie, Pilźnie, Bratysławie, Zilinie oraz Koszycach.
W obu krajach planowane jest także otworzenie mKiosków - punktów w centrach handlowych, ze stanowiskami internetowymi oraz połączeniem z mLinią. W Czechach do końca 2008 roku powstanie 18 mKiosków, zaś na Słowacji 8.
W Polsce mBank posiada prawie 60 mKiosków oraz sieć 15 Centrów Finansowych. Obecnie trwa rozwój sieci sprzedaży w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców - powstają w nich mKioski Partnerskie.
Oferta mBanku będzie skierowana do klientów w wieku 18-55 lat, ludzi z wyższym wykształceniem, zamieszkujących miasta. Zarówno w Czechach jak i na Słowacji występuje duża grupa potencjalnych klientów mBanku - w obu krajach jest ponad 5,6 mln użytkowników Internetu, a 10,7 mln ludzi posiada konto w banku. Ubankowienie w Czechach kształtuje się na poziomie 83%, zaś na Słowacji - 82%. Dla porównania w Polsce 57% populacji korzysta z banków. Co więcej wśród użytkowników banków - 15,4% na Słowacji i 11,7% w Czechach korzysta z bankowości elektronicznej - w Polsce odsetek ten wynosi 16%.
mBank, który rozpoczął swoją działalność w listopadzie 2000 roku, posiada obecnie ponad 1,5 mln Klientów oraz prawie 2 mln rachunków. Suma aktywów sięga 9 mld PLN, a wartość bilansowa portfela kredytów hipotecznych przekracza 4 mld PLN.