Ponad 40 proc. polis turystycznych klienci mBanku kupują przez aplikację mobilną. Teraz w ten sam sposób mogą ubezpieczyć mieszkanie, a nawet życie i zdrowie swoje oraz najbliższych. Bank jako pierwszy na rynku daje taką możliwość. Produkt powstał we współpracy z AXA.
- Ubezpieczenia życia i zdrowia dla Ciebie i bliskich stworzono od podstaw z myślą o sprzedaży w aplikacji. Na jednym wniosku klient może kupić polisę na życie i na wypadek nowotworu, a także NNW dla siebie, swojego partnera oraz dziecka. Dwie ostatnie opcje są jednocześnie nowością w naszej ofercie. Wcześniej w mBanku nie mieliśmy ubezpieczeń NNW chroniących bliskich naszych klientów – mówi Karolina Scacciatelli-Wyszyńska, odpowiedzialna za ofertę ubezpieczeń mBanku. - Aby sfinalizować zakup polisy wystarczy potwierdzić ją kodem w aplikacji. Nie wymagamy dodatkowych badań czy oświadczeń lekarskich – dodaje.
- Dynamiczny wzrost liczby klientów korzystających z kanałów cyfrowych oznacza, że ubezpieczyciele muszą zdobywać umiejętności dostosowywania oferty, procesów oraz marketingu kontekstowego do sprzedaży w tych kanałach. A to jest całkowicie nowy rodzaj umiejętności, których nie da się rozwinąć bez doświadczenia długoletniej współpracy z partnerem bankowym, sprawnie poruszającym się w bankowości internetowej i mobilnej. Praktykę, którą zdobywamy z mBankiem, upraszczając procesy i produkty, wykorzystujemy w innych naszych liniach biznesowych – mówi Marcin Wąsikowski, dyrektor zarządzający sprzedażą bancassurance i affinity w AXA. – Te doświadczenia przydadzą się również całemu rynkowi ubezpieczeniowemu, który, szczególnie w ubezpieczeniach na życie, potrzebuje nowych impulsów do długofalowego wzrostu. W zeszłym roku ten segment skurczył się o niemal 12 proc. rok do roku pod względem przypisu składki, obniżając wynik całego rynku, który spadł pierwszy raz od 2015 roku.