Do kampanii społecznej mBanku „Ludzie są niesamowici” dołączyła Poczta Interii. Swoim użytkownikom udostępniła ukryty w folderze SPAM niestandardowy format do złudzenia przypominający zwykły phishing. W „podejrzaną” wiadomość kliknął co dziesiąty użytkownik poczty!
Temat bezpieczeństwa jest ważny społecznie i ekonomicznie. SPAM jest dziś dużo poważniejszym problemem niż jeszcze kilka lat temu. Codziennie mierzymy się z atakami na naszych użytkowników i prowadzimy wewnętrzne działania edukacyjne. Dlatego zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie wspólnej akcji z mBankiem, który od lat edukuje Polaków w zakresie cyberbezpieczeństwa.
Jakub Cel, kierownik w dziale Komunikacji i Usług Płatnych Interii
Dzięki współpracy z Interią kolejny raz przekonaliśmy się, że ludzie są niesamowici. Mają niestandardowe pomysły komunikacyjne (jak zespół portalu), ale i potrafią wertować potencjalnie niebezpieczne wiadomości (jak niektórzy użytkownicy). Mamy nadzieję, że dzięki tej akcji chociaż część internautów będzie z większą uwagą sprawdzać maile. Przed niebezpieczeństwami w sieci ochronić nas może przede wszystkim czujność.
Aneta Kubik, brand manager mBanku
* Chodzi o mielonkę marki SPAM, której nazwę zapożyczono dla określenia niechcianych wiadomości e-mail.