Cyberoszuści są w swoich działaniach bezwzględni i zdeterminowani. Podszywanie się w rozmowach telefonicznych pod pracownika bezpieczeństwa banku, funkcjonariusza Policji, CBA bądź prokuratury są tego najlepszym przykładem. Mówimy takim działaniom „nie” i wprowadzamy kolejne rozwiązanie bezpieczeństwa. Dzięki niemu klienci będą mieć pewność, że kontaktuje się z nimi pracownik banku, a nie oszust. Zatwierdzenie rozmowy w aplikacji mobilnej pozwoli kontynuować rozmowę bez konieczności zadawania pytań weryfikacyjnych. W przypadku użytkowników korzystających z naszej aplikacji mobilnej i mobilnej autoryzacji sam fakt zadawania takich pytań będzie świadczył o próbie wyłudzenia.
Jarosław Górski, dyrektor departamentu bezpieczeństwa mBanku.
Niestety autoryzacja oparta o kody SMS nie pozwala zbudować takiego mechanizmu obrony bo każdy, również oszust, mógłby wysłać takiego SMS-a podszywającego się pod bank. Dlatego zachęcamy klientów do przejścia na mobilną autoryzację.
Jarosław Górski
mBank jest jednym z liderów odpowiedzialnej bankowości w Polsce. W ramach swojej strategii realizuje ambitne cele środowiskowe, społeczne i związane z odpowiedzialnym prowadzeniem biznesu. Informacje o tym, jakie bank osiąga postępy i jakich przestrzega standardów w tym zakresie, można znaleźć na stronie https://www.mbank.pl/o-nas/odpowiedzialnosc-spoleczna/
Krzysztof Drozd
Starszy specjalista ds. relacji z mediami