mBank wprowadza do swojej aplikacji mobilnej możliwość realizowania natychmiastowych przelewów na numer telefonu odbiorcy za pośrednictwem systemu BLIK.
Klienci mBanku posługujący się aplikacją mobilną i korzystający z BLIKA, będą mogli skorzystać z możliwości natychmiastowego przelewu do drugiej osoby bez konieczności podawania jej numeru rachunku nawet w sytuacji, gdy odbiorca ma rachunek w innym banku.
Przelewy natychmiastowe realizowane za pośrednictwem BLIK i systemu Express Elixir działają w bardzo prosty sposób. Nie wymagają żadnej dodatkowej autoryzacji i realizowane są natychmiast. Aby otrzymać przelew BLIKIEM, trzeba tylko zarejestrować swój nr telefonu w aplikacji. Natomiast żeby wysłać przelew, wystarczy znać numer telefonu odbiorcy. Przesłane pieniądze dotrą w kilka sekund do odbiorcy. Obecnie przelewy P2P w ramach BLIK będą dostępne między klientami mBanku, Banku Millenium, ING Banku Śląskiego oraz Banku Zachodniego WBK.
- Dziś już kilkadziesiąt tysięcy klientów mBanku regularnie co miesiąc dokonuje przynajmniej jednej transakcji za pośrednictwem BLIKA a wierzymy, że potencjał tej formy płatności jest jeszcze większy. Rozwój kolejnych dostępnych opcji wydaje się więc w tym kontekście kluczowy z punktu widzenia użyteczności systemu dla klientów i popularyzacji samego narzędzia – tłumaczy Piotr Puchalski, dyrektor departamentu usług podstawowych i produktów niebankowych w mBanku.
- Usługa P2P w ramach BLIKA to ogromne ułatwienie dla wszystkich, którzy chcą natychmiastowo przesłać pieniądze i nie znają numeru rachunku bankowego odbiorcy - mówi Grzegorz Długosz, prezes Polskiego Standardu Płatności, spółki, która jest operatorem BLIKA. - Tym bardziej cieszy nas wiadomość, że mBank, jeden z największych polskich banków, wprowadził tę usługę dla swoich klientów. W niedługim czasie możliwość ta zostanie wdrożona we wszystkich bankach-uczestnikach systemu - zaznacza Grzegorz Długosz.
- Polski rynek płatności sprzyja innowacjom, a Polacy chętnie korzystają z nowych rozwiązań, które charakteryzuje użyteczność, a jednocześnie szybkość działania. Przelew adresowany na numer telefonu doskonale spełnia te kryteria - mówi Grzegorz Leńkowski, dyrektor Linii biznesowej płatności natychmiastowe w KIR. - Dzięki udostępnieniu tej usługi przez mBank, jeden z największych banków w Polsce, perspektywa osiągnięcia poziomu Szwecji, gdzie już 70 proc. osób w wieku 16-29 używa systemu Swish, wydaje się coraz bliższa - dodaje.
Z BLIKA może korzystać obecnie ponad 1,6 miliona użytkowników, a od uruchomienia systemu w lutym ubiegłego roku dokonano nim ponad 2,5 miliona transakcji. BLIKIEM można płacić w ponad 130 tysiącach terminali płatniczych w sklepach stacjonarnych, kawiarniach i lokalach usługowych, w większości sklepów internetowych za pośrednictwem większości polskich agentów rozliczeniowych i integratorów płatności, takich jak: eService, Dotpay, Przelewy24, Transferuj.pl, CashBill, eCard, PayTel, czy First Data. Za pomocą BLIKA można także wypłacić w bezpieczny sposób gotówkę z większości, bo z około 14,5 tys. bankomatów (należą do nich między innymi bankomaty sieci Euronet,Planet Cash oraz PayTel).
Przelewy natychmiastowe realizowane za pośrednictwem BLIK i systemu Express Elixir działają w bardzo prosty sposób. Nie wymagają żadnej dodatkowej autoryzacji i realizowane są natychmiast. Aby otrzymać przelew BLIKIEM, trzeba tylko zarejestrować swój nr telefonu w aplikacji. Natomiast żeby wysłać przelew, wystarczy znać numer telefonu odbiorcy. Przesłane pieniądze dotrą w kilka sekund do odbiorcy. Obecnie przelewy P2P w ramach BLIK będą dostępne między klientami mBanku, Banku Millenium, ING Banku Śląskiego oraz Banku Zachodniego WBK.
- Dziś już kilkadziesiąt tysięcy klientów mBanku regularnie co miesiąc dokonuje przynajmniej jednej transakcji za pośrednictwem BLIKA a wierzymy, że potencjał tej formy płatności jest jeszcze większy. Rozwój kolejnych dostępnych opcji wydaje się więc w tym kontekście kluczowy z punktu widzenia użyteczności systemu dla klientów i popularyzacji samego narzędzia – tłumaczy Piotr Puchalski, dyrektor departamentu usług podstawowych i produktów niebankowych w mBanku.
- Usługa P2P w ramach BLIKA to ogromne ułatwienie dla wszystkich, którzy chcą natychmiastowo przesłać pieniądze i nie znają numeru rachunku bankowego odbiorcy - mówi Grzegorz Długosz, prezes Polskiego Standardu Płatności, spółki, która jest operatorem BLIKA. - Tym bardziej cieszy nas wiadomość, że mBank, jeden z największych polskich banków, wprowadził tę usługę dla swoich klientów. W niedługim czasie możliwość ta zostanie wdrożona we wszystkich bankach-uczestnikach systemu - zaznacza Grzegorz Długosz.
- Polski rynek płatności sprzyja innowacjom, a Polacy chętnie korzystają z nowych rozwiązań, które charakteryzuje użyteczność, a jednocześnie szybkość działania. Przelew adresowany na numer telefonu doskonale spełnia te kryteria - mówi Grzegorz Leńkowski, dyrektor Linii biznesowej płatności natychmiastowe w KIR. - Dzięki udostępnieniu tej usługi przez mBank, jeden z największych banków w Polsce, perspektywa osiągnięcia poziomu Szwecji, gdzie już 70 proc. osób w wieku 16-29 używa systemu Swish, wydaje się coraz bliższa - dodaje.
Z BLIKA może korzystać obecnie ponad 1,6 miliona użytkowników, a od uruchomienia systemu w lutym ubiegłego roku dokonano nim ponad 2,5 miliona transakcji. BLIKIEM można płacić w ponad 130 tysiącach terminali płatniczych w sklepach stacjonarnych, kawiarniach i lokalach usługowych, w większości sklepów internetowych za pośrednictwem większości polskich agentów rozliczeniowych i integratorów płatności, takich jak: eService, Dotpay, Przelewy24, Transferuj.pl, CashBill, eCard, PayTel, czy First Data. Za pomocą BLIKA można także wypłacić w bezpieczny sposób gotówkę z większości, bo z około 14,5 tys. bankomatów (należą do nich między innymi bankomaty sieci Euronet,Planet Cash oraz PayTel).